wilmablogghund

Alla inlägg den 11 april 2021

Av Wilma Border collie - 11 april 2021 17:45

Klarade av min trista ensamma morgonrunda, fast jag hade tur och träffade Rocky så jag fick sällskap en stund i alla fall.

Sen var det vanliga väntan i veckor innan det passade den långsamma att röra på sej.

  

Äntligen framme och Basse kom och mötte mej. Han sa att han hade väntat på mej i flera månader, bara att beklaga att den långsamma människan aldrig begriper att det är bråttom.

 

Följde våra rutiner och lekte en massa medan vi väntade på att det skulle komma fler kompisar.

 

Äntligen, nu har lille Fido kommit. Han berättade också om bekymret med långsam människa. Tror vi hundar behöver förena oss och ha kurs med dom så att de lär sej att snabba på när vi ska viktiga saker.

 

Så där ja, nu börjar vi vara ett gäng. Kommer att bli mycket bra detta.

 

Hade ett sånt där viktigt gruppsamtal om vad vi skulle hitta på. Bäst att fatta gemensamma beslut.

 

Nu vet vi precis vad vi ska göra. Kommer att bli väldigt skoj detta.

 

Flockspring, det är skoj det. Alla jagar alla och vi är största bästa hundflocken som världen har skådat.

 

Slutade med att Tilly försökte fånga Ricki och Basse försökte fånga mej. Nu misslyckades de båda två med sina planer. Men roligt hade vi.

 

Jo det är så att vi har sprungit massor och snabbt medan ni bara stått och latat er. Vi behöver faktiskt mer energi så vi kan fortsätta ha skoj. Lyckades tigga till oss några ynkliga godisbitar.

 

Så kom igen nu så kör vi igen. Alla vet att det är många månader tills det blir lördag igen så bäst att ha skoj när vi kan.

 

Rozzo lärde sej att det lönar sej att hoppa upp på stora däcket. Det ger nämligen godis och det gäller att ta alla chanser för att komma över nåt ätbart.

 

Hittade kampsaken och kollade om Rozzomatte klarade av att hantera den. Jo det gjorde hon, det finns faktiskt lättlärda människor även om de är sällsynta.

 

Jag och Basse hade en lång och mycket trevlig kamp om den. Bara det att medan vi var upptagna så började alla kompisar släpas i väg av sina människor. Korkat för vi var som vanligt inte alls klara med allt skoj.

 

Ja Basse det är ett elände jag vet. Matte har nämligne sagt att det minsann är dags för mej också. Men jag lovade Basse att jag kommer och hämtar honom alldeles som vanligt i morgonbitti.

Åkte hem, var bara hemma en liten stund så skulle jag ut och åka igen.

 

Hamnade här vid den där jättestora affären i Sparreholm men nu skulle matte inte in och gå vilse där. Vi ska in här på lagret.

 

Här är jag två gånger om året och kan rutinerna. Där kommer Rottis Helgas husse åkande med nåt bra.

 

Så där dags för min bil att få sina sommarskor. Jag övervakade noga jobbet och allt gick självklart alldeles rätt till.

Nu sitter det sommarskor på Pelle Peugeot och vinterskorna de får vila tills det blir vinter igen.

Åkte hem, sov ett tag.

Trist eftermiddagsrunda, hann klara av den innan det började regna en massa. Nu kommer det massor med fullkomligt onödig snö istället.

I morgon blir det bra för jag och Basse ska ha Labrador Alice med oss till skogen. Hon stackarn sitter i Hormonhäxefängelset så hon behöver få lite underhållning.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards