wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 28 april 2024

Mingel med många kompisar

Av Wilma Border collie - Söndag 28 april 17:50

Bättre väder idag. När jag var på morgonrunda så var det varmt och solen sken.

Så passade jag dörren i flera veckor innan det var dags att åka.

Passerade Basses liftarplats, men där var det tomt.

 

Hittade honom hemma så vi väntade tillsammans på att det skulle komma fler kompisar.

 

Så nu har ett gäng anlänt och vi kollar om Inezmatte har pannkakor. Hade hon inte men Inez har nåt käk hon vägrar äta hemma. Väldigt gott enligt oss så vi tiggde till oss massor.

 

Labrador Sigge och Elsa hade nåt viktigt samtal, vi hundar har bara viktiga sådana till skillnad från människornas tråkprat.

 

Jag la mej på bordet och förklarade för Alicehusse att jag är väldigt ensam och aldrig blir kliad eller nåt sånt. Bra, för han trodde på mej.

 

Den här bilden borde inte publiceras, jag råkade somna mitt i minglet. är nog lite trött efter den upptagna dagen igår.

Många hundar blev vi. Matte tror att vi var runt tretton stycken.

 

Titta lille Åskar har minsann lärt sej att det lönar sej att vara på bordet. Mycket bra kunskap.

 

Hunden i mitten var med för länge sedan, sen har jag och Basse mött honom ibland på olika ställen. Men nu kom han tillbaka igen. Mycket trevligt.

 

Berner Alice kom också, var ett tags edan sist. Som alla andra är hon väldigt ensam, men övertalade Sigges matte att umgås med henne en stund.

 

Nu händer det saker, ett gäng försvann tillsammans med Bassehussse som körde fyrhjuling. Länge  var de borta.

 

En väldigt nybadad Basse återkom. Först hade han visat sitt bästa dybad och sen hade de fortsatt till vanliga badplatsen.

 

Elsa hade också badat rejält. Begriper inte, badsåsongen känns fortfarande avlägsen.

Så skulle alla hem hade tur för när jag åkte hem då började det regna.

Käkade lite och somnade gott sen.

Ut på eftermiddagsrunda, inget regn då.

 

Snälla Magiska fönstret, jag har inte träffat några kompisar, inte har jag fått godis heller, kan du öppna dej?

Det öppnades, fick gott godis och lyssnade på mänskligt tråkprat.

I morgon har matte en av alla sina planer igen. Om den går att genomför återstår att se.





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Söndag 12 maj 18:01

Efter att ha klarat av morgonrutinerna så var det dags att åka.   Liftaren låg på sin vanliga plats, men skulle inte ha ligt, han har lite märkliga idéer ibland. Han kom hem efter en stund. Vi hjälptes åt att spana efter kompisar. Det kom ...

Av Wilma Border collie - Lördag 11 maj 17:56

Blev tydligen sommar på en gång. Klarade av mina ensamma morgonrutiner och väntade i veckor innan vi skulle åka.   På plats och vi har stenkoll på om det är kompisar på väg.   Jodå det kom ett gäng, enligt matte som fortfarande inte kan r...

Av Wilma Border collie - Fredag 10 maj 18:05

Hämtade upp Basse som väntade på sin vanliga liftarplats. Hörde att vi skulle åka och jobba på vår etapp. Ännu bättre var stopp på torget och Moha och Troys bil kom.   Så framme och här hade de minsann varit ute och gått. Ingen undgår våra nos...

Av Wilma Border collie - Torsdag 9 maj 18:07

Röd dag, alltså ensam morgonrunda och tråkfrukost. Men sådan dagar innebär hundträff. Liftaren var på vägen när vi kom, men bestämde sej för att springa hem på egen tass.   Min gris, den ska ingen annan ha så lika bra att ta reda på den på e...

Av Wilma Border collie - Onsdag 8 maj 18:04

Basse skulle ha sovmorgon i morse. Alltså belv det ensam morgonrunda och och trist frukost. Åkte och hämtade Basse, Nisse vägrade gå ut eftersom det regnade. Basse följde med. Så skulle matte till hotellet för fortfarande ska det strösslas ut en ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30
<<< April 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards