wilmablogghund

Alla inlägg den 3 april 2021

Av Wilma Border collie - 3 april 2021 17:58

Tyvärr en sån där eländig trist ensam morgonrunda. Borde vara förbud mot såna.

Passade dörren i några veckor innan det var dags att åka enligt den långsamma.

 

Så framme och jag har hittat både Basse och min favorit frisbee.

 

Äsch! Aldrig kan man lite på nån. Jag skulle bara göra lite hundyoga och mjuka upp mej innan alla kompisar kommer. Basse passade självklart på att sno frisbeen.

 

Jodå han kan tro att den är hans. Vänta bara förr eller senare så kommer jag över den igen.

 

Är nåt som kallas påsk i dag. Har hört att människovalpar brukar leta efter påskägg. Tog med Basse och tänkte att det kanske fanns en godisskog här. Var väldigt länge sen sist, tyvärr fanns det ingen.

 

Det ordnade sej med godis. Rozzo kom och hans matte brukar alltid ha smarriga saker att bjuda sugna hundar på.

Fick gott godis.

 

Så kom det en ny hund, en liten Dalmatinervalp som heter Pongo. Alltid trevligt med nya kompisar.

 

Han blev snabbt en del av vår stora flock. Jag berättade att frisbeen är min men jag lånar ut den ibland.

 

Flera har kommit och nu kommer det nån som vi inte träffat på väldigt länge.

 

Frallan Maddie som vi inte träffat på många hundliv och vissa har aldrig träffat henne.

 

Maddie gillar bollar så hon tog en och trodde att han skulle kunna gå i väg med den utan att nån såg.

 

Gick inte som hon hade tänkt. Inez, Fido, Troy, Berner Alice, Basse och Sigge hade minsann stenkoll på henne och bollen.

 

Ännu fler kom, Corgie Fred och hans kompis Junior hade fått deras människor att skjutsa dom. Bra med lydiga människor.

 

Labrador Alice kom. Men det blev ett väldigt snabbt besök för nu blev alla hanar som galna så porten till Hormonhäxefängelset slog igen med en rejäl smäll. Stackars Alice blir fängelsekund i flera veckor nu, men hon får träffa mej och Basse som tur är.

 

Kollade om Fred och Juniormatte hade nåt gott att bjuda på. Vi behövde energi.

 

Tilly hon gillade Pongo, alltid trevligt med en till av samma ras.

 

Troy och Fred hade diskussioner så Troy blev fånge. Han har alldeles för mycket hormoner just nu, men det kommer att lugna ner sej.

 

Nu gäller det. Fred och Juniormatte tänker minsann kasta min frisbee. Den ska jag vinna.

 

Nä du Fred den är min, jag vann. Du får leka med den sen när jag har annat för mej.

 

Ursäkta Siggehusse, det doftar så gott från din ficka. Jag vill inte vara påflugen men om jag petar lite med tassen på din ficka kanske jag kan få en bit? Min hemska oförstående matte skrattade åt mitt diskreta tiggande!! Kan meddela att det lönade sej, jag fick faktiskt gott och välbehövligt godis.

 

Sigge som trodde att jag käkade upp allt hans godis gick till Rozzomatte och skaffade sej smarrigt godis där.

 

Leonberger Peggy kom en stund, mycket trevligt. Sammanlagt så blev vi många hundar idag, alltså precis som det ska vara.

 

Dvägrschanuzer Mezzo kom förbi och sa hej. Han och Fido hade en massa skoj.

Sen inträffade det där totalt oödiga. Alla hundar släpades mot sina bilar av sina oförstående människor. Alltså vi kunde ha fortsatt hela dagen. Måste prata ihop oss så vi kan lära människorna att vi ska ha hundträff mycket längre.

Åkte hem, käkade lunch och sov.

Trist eftermiddagsrunda, inga jag känner nånstans.

Men i morgon kommer det förhopningsvis ett gäng kompisar igen.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards