wilmablogghund

Alla inlägg den 20 april 2021

Av Wilma Border collie - 20 april 2021 18:03

I morse så planerade jag självklart att åka och hämta Basse. Hörde att matte pratade i telefonen och nämnde Basse och hämta. Alltså var allt lugnt enligt mej.

 

Nu är allt fel! Jag skukke inte hämta Basse och detta är inte min vanliga morgonrunda. Började vara orolig för att matte virrat till det värre än vanligt.

 

Ordning i tillvaron, jag fick hämta Alice. Slapp alltså vara helt ensam vilket jag var orolig för.

 

Detta är min utsökta frukost. Min mage var inte alldeles bra på morgonrundan och då serverades jag detta. Enligt matte superäckligt enligt mej och många hundar jag känner utsökt gott. Det är en bit kaninmage och det botar dåliga hundmagar direkt.

Så skulle jag och Alice ut, fick höra att Basse kommer sen.

  

Vi hamnade hemma hos Basse och Alice kastade sej ur bilen. Fanns massor med dofter efter hanarna som var med i helgen. Men till Alice stora sorg så var det inga såna där idag. Det är ett elände det där att vara fånge i Hormonhäxefängelset.

 

Hade tur och hittade ett gammalt revben som dyker upp ibland. Matte se nåt om att det nog var tuggande på vårt huvud med ryggrad i går som var orsak till min taskiga mage. Och?? Kaninmagen botade det och jag gillar revben.

 

Bestämde mej för att visa Alice min och Basses bra morgonspringrunda.

 

Nu börjar det komma en massa gott gräs vilket Alice uppskattade mycket. Här fanns det inga spår av hanar heller så hon kunde koncentera sej på annat.

 

Vi diskuterade en massa viktiga tiksaker, lika bra att passa på när det bara var vi. Funderade en del på när Basse skulle komma.

Hörde att matte sa nåt om att Alice inte skulle bada.

 

Alice skulle visst bada. Här är det sånt där vatten som passar hundar som gillar dyinpackningar och sånt. Doftar gott enligt dom, stinker enligt människor.

 

Ni skulle ha hört den ondsinta matte. Har du problem att komma upp? Ja men lös det då för du skulle inte alls bada här. Tro inte att hon gjorde en min av att hjälpa Alice inte.

 

Hörru Alice har svimmat och det är ditt fel!! Om du hade hjälpt henne hade hon inte svimmat! Matte som inget begriper pratade bara om att Alice inte alls svimmat utan rullade sej.

 

Vi skulle till vanliga badplatsen för matte påstod att Alice stank efter det förra badet. Vadå, vi hundar behöver faktiskt parfymera oss ibland.

 

Alice badade mer, hon var tillsagd att bada mycket medan jag kollade bryggan.

 

Blev väldigt varmt så jag behövde svalka mej. Var riktigt skönt att doppa tassarna och dricka en del.

 

Gick tillbaka och av nån märklig anledning var Alice koppelfånge när vi passerade det stinkande väldoftande vattnet.

 

Nu är det nära, när som helst så kommer björkarna att få musöron.

 

Nu äntligen händer det nåt. Basses bil kommer.

 

Vi blev lika lyckliga alla tre. Äntligen är vi samlade, nu ska vi ha skoj ett tag.

 

Vi sprang runt och lekte en massa. I går fanns det en massa planer och fyra olika skogar att välja på men nu bestämde matte att vi kunde leka hemma hos Basse.

 

Basse hittade det väl begagnade revbenet så han och Alice höll på med det. Jag hade tröttnat på det så de kunde ha det.

 

Vaktade en tennisboll i skuggan istället. Tänk om nån av de andra tyckt att de skulle ha den?

 

Och Basse han tror att han kan gömma saker för mej. Skule inte tro det, nu vet jag precis var gamla revbenet är gömt.

 

Blev fångar för vi skulle gå en sväng i Basses skog. Kunde komma andra hundar och Alice har ju de korkade begräningarna i sitt umgänge. Kollade om Stenmurklorna hade vaknat, det hade de inte.

 

Hanra hade det passerat så vi hjälpte Alice att leta dofter. Man måste hjälpa sina vänner, men inte träffade vi några andra hundar inte, inga människor heller.

Sen var det dags att åka hem, käkade lite och sov.

När det var dags för eftermiddagsrunda så skulle Alice hem till sej.

Hörde att hon ska hänga med oss i morgon också och då ska vi åka till en trevlig skog, alltså nån av de där fyra som inte blev av idag.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards