wilmablogghund

Alla inlägg den 13 april 2021

Av Wilma Border collie - 13 april 2021 17:54

Vanliga bra morgonrutinen med att hämta Basse. Efter att ha ägnat oss åt våra viktiga morgonsysslor åkte vi hem till mej och käkade frukost.

Så skulle vi ut och åka. Matte körde i flera hundra mil innan vi äntligen var framme.

 

Här har vi varit en gång förra året. Hade alltså fullt upp med att kolla en massa viktiga hundsaker, sånt som inte människor begriper nåt om.

 

Detta skulle matte kolla. Jodå Ramslöken har vaknat med ännu är den liten, behöver visst bli varmare.

 

Så på fria tassar. Mycket bättre nu kan vi kolla alla viktiga saker. För övrigt var matte tråkig och plockade sån där Ramslök på de ställen där den var lite större.

 

Han trädbalanseraren var tvungen att prova i dag också. Men eftersom det inte fanns nåt vatten så höll han sej kvar.

 

Stackars oskyldiga Basse blev utsatt för olaga hot av oskyldig hund. Vad rullar du i? Ska du gå hem? Nu var det ingen fara inget kladd och inget stinkande heller.

 

Fast där borta är det en massa vatten. Vet att förra året så stank Basse dy efter diverse bad där.

 

Jo han stod på en sten och spanade, tror han planerade för bad.

Men då kom det människor. Mycket trevligt ansåg jag och Basse och människorna gillade oss. Vi berättade om hur ensamma vi är och blev trodda.

 

Dumheter!! Det slutade så här, vi blev fångar för det kom fler människor. Eremitmatte föredrar att vara ensam och inte fick vi gå och hälsa heller.

 

På väg tillbaka till bilen, det var lite blött på det där stället och lerigt. Vet inte varför matte gick omvägar det är väl bara att gå. Kom till bilen och inte skulle vi åka hem inte. Vi skulle till Eskilstuna.

  WOW!! Våran privata köttbullerestaurang, här har vi inte varit på många, många år. Det där eländiga viruset gör att människorna inte träffas inomhus och det har varit för mycket vinter. Basse berättade för mattes mamma att han inte sett en köttebulle på alla dessa år och var väldigt sugen.

 

Äntligen!! Så alldeles utsökt. Minns inte när jag käkade köttbulle senast. Enligt matte var det inte så länge sen, men hon ljuger för jag har inget minne av några köttbullar.

 

Basse njöt han också. Äntligen så fick vi nåt att äta.

 

Människorna pratade om mina väldigt skitiga baktassar. Va? Skitiga? Nä de har bara fått välgörande lerinpackningar.

 

Vi fick varsitt revben av matte för att ha nåt att göra medan människorna pratade tråk. Revben är gott så Basse tog sitt. Jag studerade bara mitt.

 

Jo då förstår att din macka ser väldigt god ut. Jag behöver nog för smaka tror den är godare än revbenet. Fick smaka och den var utsökt.

 

Han som pratar alldeles för mycket med Kleptoman Leya snodde MITT revben medan jag tiggde macka. Han hade faktiskt ett eget!!

 

Jag är väl inte sämre hund än att jag snodde tillbaka det. Men sen visade det sej att matte minsann också är kleptoman för hon stal båda två. Det var dags att åka hem igen, fast vi fick tillbaka dom hemma hos mej.

Sov gott ett bra tag, tog på krafterna med allt vi hann med på en förmiddag.

Trist eftermiddagsrunda inga varken hundar eller människor vi känner ute.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards