wilmablogghund

Alla inlägg den 10 april 2021

Av Wilma Border collie - 10 april 2021 17:56

Matte sa märkliga saker i morse. När jag var ute för sista kissen igår så vräkte regnet ner. I morse var världen alldeles vit, fullkomligt onödigt.

Passade dörren i många evigheter innan det var dags att åka.

 

Så framme men fortfarande en massa onödig snö i skuggan.

 

Ingen Basse synlig men jag hittade bästa bollen. Lkete en del med den.

 

Inga kompisar har kommit och matte har inte rotat fram Basse heller. Lika bra at passa bollen i brist på bättre.

 

Perfekt Rozzo och Fido kom. Livet kändes genast mycket bättre.

 

Bra jobbat Fido han förklarade för Rozzomatte att vi minsann behövde lite godis så vi skulle orka. Vi fick.

 

Så ordning för matte har släppt ut Basse som sa att han minsann passat sin dörr i många år innan han fick komma ut.

 

Bra det kommer ännu fler. Desto fler hundar desto roligare har vi.

 

Provade att flockspringa tillsammans med Gungun. Gick alldeles utmärkt och hon är snabb fast hon är hela 13 år.

 

Nä du Sigge, skulle inte tro det va!! Den där bollen är min och jag ska ha tillbaka den. Fick jaga honom ganska länge innan jag vann den. Fast det var en skojig lek.

 

Firade min vinst genom att spela fotboll med Rozzomatte, gick bra för jag vann.

 

Så här ska det alltid vara, en massa kompisar som leker och minglar runt. Inte en tråkig sekund hade vi.

 

Matte fick nåt märkligt av Bassehusse. Var många underliga gissningar om vad glaset egentligen innehöll. Hörde att om matte skulle falla död ner av förgiftning så skulle jag flytta till Basse. Tänker inte flytta nånstans.

Matte överlevde och sa att det var gott. Nåt te gjort på nån rot från en växt som heter Stensöta. Nu ska det visst plockas såna rötter.

 

Tack Rozzomatte för att du förstår att vi är väldigt ensamma hundar som aldrig får nåt umgänge. Var så skönt att få en del klapp och kliande.

 

Styrka av umgänget så fortsatte vi mingla och lek. Gäller att helt vara överallt på en gång och kolla vad som händer. Kan inte missa nåt skoj.

 

Sigge hade hittat en annan boll. Men han släppte den bara jag närmade mej. Han kunde ha lekt med den för den var jag inte intresserad av just då.

 

Rozzo och lilla Corgie Majken fann varandra idag och blev verkligen kompisar med en massa skoj lek.

 

Aha, det dra ihop sej till mer flockspring, bäst att hänga på. Såna får inte missas.

 

Vet inte riktigt vad som hände för helt plötsligt så var det bara Dalmatiner Pongo jag och Rozzo kvar. Alla andra hade släpats iväg av sina människor.

  

Äsch då, Basse har gått till sitt hemma med sin husse och jag ska hem till tråkhemma.

Fast okej jag var trött efter allt skoj så jag somnade gott hemma.

Gick på en vanlig trist eftermiddagsrunda, men i morgon är det kompisar igen.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards