wilmablogghund

Alla inlägg den 21 april 2021

Av Wilma Border collie - 21 april 2021 17:51

Blev lite konstigt i morse. Åkte för att hämta Basse, men ingen Basse trillade ut genom dörren när matte öppnade. Ett telefonsamtal senare så visade det sej att han var hundnappad av sin husse men skulle komma om ett par timmar. Inget morgonspring alltså, gick bara en ensam runda på Basses ägor.

Sen åkte jag och hämtade Alice.

 

Titta! Vi har fått present av Alice människor. Jag och Alice kom fram till att om hon, jag och Basse delade på innehållet så borde vi för en gångs skull kanske bli mätta.

Så kom Basse och vi skulle åka till en bra skog, en av de där fyra som matte hade som val i går.

 

Detta blir bra. Vi åkte till den där skogen som jag och Basse besökte för första gången för ett par veckor sen. Berättade för Alice om allt bra vi hittade förra gången, våra kompisar måste vara välinformerade.

 

Bäst att kolla vilka som rört sej sen sist, finns alltid massor att undersöka.

 

Alice uppskattade verkligen de vattenfyllda dikena. Ingen kan tro att hon varit rädd för vatten och att Sigge Svamphund en gång i tiden lärde henne att bada.

 

Men försöka torka sej på grusväg var kanske inte ett så väldigt smart val.

  

Så befriade från fångenskapen. Nu ska vi massor med viktiga hundsaker, människan kan ägna sej åt att gå i lusfart sånt har inte vi tid med.

 

Framme vid fina sjön. Gissa vilka som slängde sej i vattnet? De uppför sej som om allt vatten kommer att bli stulet inom några minuter.

 

Sist missade jag att det finns ett bord här. Provade det, bra bord för det gav godis. Kommer alltså att använda det igen.

 

Sjö var enligt matte lika vacker som sist. Hörde att hon pratade om nåt vi skulle kolla, nån av alla hennes idéer.

 

Gott vatten har den i alla fall. Basse påstod att den var mycket badvänlig med skönt svalt vatten.

 

Hörru Basse, du ska släppa upp Alice från sjön när hon badat klart.

 

Några människor har ett par båtar där. Bra båtar för de gav godis när jag och Basse provade.

 

Nu är det så här att jag och Alice har berättat för Basse om godispåsen. Vi förutsätter att du tagit med den för nu är vi hungriga och skulle behöva dela på den och bli mätta. Skitmatte!! Tro inte att den var med inte nädå, nåt om att vi skulle inte alls dela på hela vid ett tillfälle. Vi stackars svältande hundar fick EN godis var!! Hur hade hon tänkt att vi skulle orka med allt annat vi skulle göra?

 

Gick vidare, trodde att vi skulle gå rundan som jag och Basse gick sist. Men matte hade andra planer.

 

Hittade en stig in i skogen och den skulle vi gå enligt matte. Väldigt vacker skog och vi hade tassarna överfulla med alla viktiga hundsaker. Försökte komma över en och annan godisbit för att orka.

 

Alltså de är inte kloka! Jag drack vatten och doppade tassarna, det räcker. Sitter väldigt bra här.

 

Bada och bada ännu mer, det är för sjutton kallt i vattnet!! Både Basse och Alice hittade flera ställen som de utnämnde till perfekta badplatser.

Matte pratade mest om att nästa gång då ska vi kolla en väg som borde vara bra att gå.

 

På väg tillbaka och då hade vi faktiskt tid att leka en del. Fast Basse han stal alla pinnar som Alice tog. Hon är alldeles för snäll och borde hålla emot mer.

 

Jag däremot gav honom motstånd och vann utan problem en pinnkamp. Hna ska inte tro att han är oövervinnerlig.

 

Matte pratade om en massa olika svampar som borde finnas här när det blir dags. Taggsvamp finns det i alla fall fast detta är ett lik sen förra året.

 

Fortsatte med alla våra viktiga hundgöromål, massor att upptäcka och diskutera. Fördelen med att vara flera är att vi har mycket bättre koll då.

 

Tillbaka ute på vägen. Jag och Basse tänkte fortsätta och ta förra gångens runda. Tror nämligen att Alice skulle uppskatta den. Fick bara höra att vi varit väldigt länge i skogen så den får bli en annan gång. Dessutom hade matte tydligen lyckats komma på ytterligare ett par.

 

Jaha vi närmar oss Hundtaxin och har blivit fångar. Fast okej vi var ganska trötta efter flera timmar i skogen.

Somnade när vi åkte hem. Lämnade Alice i hennes hemma för hon skulle väcka sin matte efter nattjobb.

Jag och Basse åkte hem till mej, fick faktiskt lite käk och somnade gott.

Trist eftermiddagsrunda, träffade inte några vi känner.

Får se vad vi hittar på i morgon då är det bara jag och Basse.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards