wilmablogghund

Alla inlägg den 24 april 2021

Av Wilma Border collie - 24 april 2021 17:53

Så var det äntligen lördag igen, de inträffar alldeles för sällan.

Klarade av min trista ensamma morgnonrunda och passade dörr i fler dagar.

 

Äntligen framm och Basse kom och mötte. Vi har inte setts sen i går och det var väldigt länge sen.

 

Inget morgonspring i morse så vi körde ett direkt när jag kom. Nu är vi på väg tillbaka och såna där springrundor är verkligen trevliga. Mer spring till alla hundar.

 

Kollade om det möjligen var kompisar på gång.

 

Jodå först kom lille Fido. Hälsade självklart orentligt.

 

Titta! Nu kommer det flera på en gång. Perfekt för desto fler desto roligare har vi.

 

Hittade en av de skoj bollarna. Nu ska jag ha roligt med den. Om jag ser lagom vild ut vågar nog ingen ta den.

 

Gungun får aldrig nån mat hemma så hon hon bad matte om en godisbit. Nåt om att i alla fall hålla värsta svälten borta.

 

Så måste vi hinna med de viktiga hundsamtalen också. Eftersom det går så många veckor mellan våra trevliga träffar så finns det massor att avhandla.

 

Helt plötsligt hade Sigge den stora gröna bollen, den har varit borta ett tag. Men den fick jag ett väldigt behov av, Sigge ska inte tro att han kan smita med den obemärkt inte.

 

Så klart jag lyckades ta den, vet precis hur jag ska göra för att överlista andra hundar.

 

Strunt i bollen, det är flockspring på gång. Sånt får man bara inte missa, fort ska det gå och många ska vi vara. Vissa hundar hade redan hunnit ur bild.

 

Men så perfekt. Precis när vi sprungit klart så fanns det en  massa godis på marken. Vi behövde verkligen fylla på energin så detta var perfekt. Inte minsta mikroskopiska smula kvar när vi var klara.

 

Så nu kan vi fortsätta med allt skoj. Gäller bara att vara övernes om vad vi ska göra.

 

Blev självklart en massa mer lek. Bäst att passa på för vem vet när vi får leka igen?

 

Ja jag vaktar en boll? Och? Du vet jag kanske vill leka med den sen och då kanske nån annan hund har tagit den.

 

Lekte med den en stund bara för att visa att jag visst behövde leka med just den.

 

Så börjar de där korkade mänskliga hittepå igen. Det blåser kallt, det är dags att åka hem, ska göra mänskligt tråk och alla möjliga andra korkade mänskliga undanflykter. Jo det blsåte kallt men om människorna  rört sej som vi gjorde hade de inte frusit. Mänkligt tråk kan utföras när det regnar eller är ovädershetta, de ska inte inkräkta på våra aktiviteter inte.

 

Äsch! Basse är inlurad i sitt hus och jag ska till min bil.  Vi var inte alls klara med allt skoj.

Hem, käkade lite och sov bort en del tid. Var trött efter allt skoj.

Som vanligt en trist eftermiddagsrunda.

Men i morgon så väntar kompisar igen, blir säkert bra.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards