wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 28 mars 2021

Skoj den stund det varade

Av Wilma Border collie - 28 mars 2021 18:04

Vanliga trista morgonrutinen med ensam morgonrunda följt av passa dörren i några veckor.

Sen var det äntligen dags enligt långsamma matte.

 

Så framme och min bil var faktiskt Hundtaxi till Labrador Alice idag också. Nu ska hon, jag och Basse greja lite i väntan på att det förhoppningsvis kommer flera kompisar. Vädret var nämligen på ganska dåligt humör och det försökte regna.

 

Behövde inte vänta så länge innan Rozzo kom. Mycket trevligt för det var länge sen sist, han tillhör de där hundarna som ibland är fånge i Stockholm. Men nu ska han komma oftare.

 

Eftersom det var ett tag sen sist för Rozzo så fick han tassarna fulla med att kolla alla dofter och viberättade självklart om alla viktiga saker han missat.

 

Berner Alice kom och samtidigt kom Labrador Selma, fast hon hann springa ur bild.

 

Här är hon, vi hade ett viktigt samtal. Sånt där oss tikar emellan så vad vi pratade om stannar mellan oss.

 

Ägnade en del tid åt flockspring, sånt är viktigt och vi vet ju att det kommer att ta många månader innan det är helg igen.

 

Hittade kampgrejen och provade dragkamp med matte. Äsch, hon är alldeles för klan, blir inget bra motstånd så jag tröttnade.

 

Denna bild borde inte visas, för Basse vann kampen vi hade. Stolt är han över att ha kommit över bytet.

 

Selma hon väntar fortfarande på att Plaskdammen ska fyllas med vatten. Men människorna påstår fortfarande att det kommer att ta tid.

 

Där kommer Dalamtiner Tilly, lika bra att vi är beredda så vi kan hälsa henne välkommen.

 

Blev en hel del trevlig lek ett tag. Fast Rozzo han bestämde sej för att han minsann är kär i mej. Har han inget för och dessutom saknar han väsentliga kroppsdelar.

 

Jo Tillyhusse du förstår vi skulle behöva lite mer energi och vi vet att du brukar vara generös och ge oss nåt gott. Vi fick godis så vi kunde fortsätta ha skoj en stund till.

 

Här under är det väldigt bra när det blir äckelhetta på sommaren, däcket skuggar och sanden är sval. Nu grävde jag och hade helt andra planer.

 

Jo men detta funkar. Det hade nämligen börjat regna ganska mycket och jag ville inte bli skadad. Däcket skyddade bra.

 

Bara det att ovanpå det stod Basse och hade en massa åsikter om människornas synnerligen korkade planer.

 

Detta är en synnerligen opålitlg människa i form av Rozzomatte. Hon tänker minsann locka till sej Rozzo, fånga honom och gå till bilen. Alla människor gnällde över regnet.

Tyvärr så lyckades hon och alla försvann.

  

Ja du Alice vi hade i alla fall skoj så länge det varade, men nu är Basse insläppt i sitt hus och Alice ska skjutsas hem.

Blev inte ens den vanliga kvarten hundträff idag på grund av vädrets usla humör.

Lämnade Alice och såg att människorna pratade en massa, antagligen tråk.

Hem, käkade lite och somnade.

Ute började snön vräka ner men det var över lika fort som det började.

Gick på eftermiddagsrunda. Blev en bra sån för inget regn och först träffade jag en människa jag känner. Sen mötte jag Sheltie Truls också, mycket trevligt för det var väldigt länge sen.

I morgon är det visst mycket att göra enligt matte och hon påstår att det kommer att bli en bra dag.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Torsdag 25 april 18:01

Skulle hämta Basse inför skogsrundan.   Titta! Premiär för i år att åka nedanför skidbacken. Det finns en del snö kvar i backen om vi skulle drabbas av akuta behov av rull i konstsnö. Basse var mycket nöjd eftersom han befann sej på vanliga li...

Av Wilma Border collie - Onsdag 24 april 18:07

Hämtade Basse efter morgonrutinerna. Idag såg matte skillnad på bilnyckel och bajspåsar, får vara glad för det lilla.   Så var liftarsäsongen inledd. Basse var på vägen vid sin vanliga liftarplats och blev så glad när taxi anlände.   Skulle...

Av Wilma Border collie - Tisdag 23 april 18:05

Tur att jag och matte var ensamma när jag gick ut på min morgonrunda. Satte mej, la en hög. Matte skulle plocka upp den. Jo visst, hon stod som ett fån och stirrade på bilnyckeln!! Det är viss skillnad på den och nummer två påsar. Alltså denna förv...

Av Wilma Border collie - Måndag 22 april 17:58

Isande kallt är det fortfarande. Skulle hämta Basse så skulle vi hitta på nåt. Blev rörigt. Basse blev väldigt upprörd över något och drog, tog tid att få tag på honom, för detta något skulle minsann skällas ut och det mycket och länge. Samtidigt...

Av Wilma Border collie - Söndag 21 april 17:56

Bara att inse, någon har stulit våren. Lika kallt idag och dessutom blåser det runt isbjörnar och pingviner. Efter att ha klarat av mina morgonrutiner så var det efter några veckors väntan dags att åka.   Jaha, där borta på gräset ligger Bas...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards