wilmablogghund

Alla inlägg den 13 mars 2021

Av Wilma Border collie - 13 mars 2021 18:04

Började med ensam trist morgonrunda och sen helt enligt rutin passa dörren i några veckor innan matte ansåg att det var dags.

 

Så först på plats så jag har i alla fall inte missat en massa viktigt umgänge.

 

Hittade inte Basse så jag bestämde mej för att inventera leksakslådan. Har inte kollat den sen människorna plockade ner en massa saker.

 

Bra den här bollen är skoj så den tänkte jag leka med en stund i väntan på fler kompisar.

 

Strunt i bollen, Rex och Diva kom så det var mycket roligare att umgås med dom. Har inte träffats sen förra helgen och det var många månader sen det.

 

Så nu kommer det fler. Kolla Gungun hon har väldigt bråttom. Enligt henne får hon bara nåt att käka på helgerna så det gäller att vara snabb till de som kan ha nåt att bjuda på.

Fast Berner Alice hade minsann nästan lika bråttom hon. Jag förstår dom för fanns inte våra träffar skulle vi ständigt svälta.

 

Basse kom till slut och nu är planen att vi ska spela fotboll.

 

Hoppsan! Det gick inte som planerat. Basse lyckades skicka ner bollen i jättediket som hans husse grävt. Matte tittade och sa att det får bli ett senare problem att få upp den.

 

Gick och hade en massa viktiga samtal medan vi minglade runt. Var länge sen vi sågs så det gäller att hinna prata om alla viktiga hundsaker.

 

Lika bra att gräva mer i leksakslådan. Alltså välte jag den och plockade ur alla saker. De ska vara tillgängliga och inte ligga i en låda. Var flera hundar som hämtade saker sen.

 

Jo det är så att vi är hungriga, skulle vi kunna få nåt? Vi fick det händer att människor är väldresserade.

 

Överallt så pågick det en massa. lek och mingel alltså precis som det ska vara.

 

Bäst att kolla människorna också, men flera av dom var synnerligen stillsamma och pratade mest tråk. Dålig tillgång i deras fickor också.

 

Mezzo var ute och rasatade sina människor så han kom förbi och sa hej. Mycket trevligt.

 

Han hade Primo med sej också. Primo fyller 12 år i dag så vi gratulerade honom självklart. Fast han var mest intresserad av Labardor Alice. Tyvärr så kommer hon inom en ganska snar framtid att dömas till vistelse i Hormonhäxefängelset. Elände med det där fängelsepåhittet.

 

En kvart går alldeles för snabbt. HonUtanTidsuppfattning påstod att det var två timmar, men hon har som vanligt fel.

Åkte hem, somnade och drömde om allt trevligt som hänt.

Gick på eftermiddagsrunda, hade tur och träffade en människa jag känner så jag fick umgås en liten stund. Behövde mer umgänge.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards