wilmablogghund

Alla inlägg den 12 mars 2021

Av Wilma Border collie - 12 mars 2021 17:46

Trist ensam morgonrunda, jag föredrar faktiskt att åka och hämta Basse och morgonleka.

Hem och hade tråkigt, funderade om jag skulle träffa nån idag och om det där löftet om att träffa Basse skulle hållas.

 

Det blir ordning, jag är hos Basse och har hittat hans husse. Nu ska jag bara hitta Basse också sen blir det bra.

 

Ha!! Jag hittade inte bara Basse, vi hittade minsann köttbullar som Bassehusse hade också. Livet är riktigt okej.

 

Matte hade revben med sej, fanns nån plan om att vi skulle ha letat efter såna utomhus. Men Basse kände minsann vad som fanns i fickorna så vi fick dom medan människorna pratade massor med tråk.

 

Struntar väl i revbenet, det kan jag äta sen. Nu ska jag ha sån där skön massage, alldeles underbart är det.

 

Gick ut, tog med mej revbenet. Basse tyckte at vi skulle leka. Men jag behövde faktiskt äta upp benet först.

 

Matte sparkade fotboll med Basse, att hon är totalt värdelös på sånt är en annan sak. I bästa fall få hon i väg den ett par meter.

 

Nej Basse jag är inte klar med revbenet, jag har inte tid att spela fotboll just nu. Vänta en stund sen kan vi göra det. Basse han hade käkat upp sitt redan inne hos sej.

 

Helt plötsligt så blommade ett päronträd med ost. Vi slukade allt, det var nån form av avledning för matte hade sett en hund långt bort.

 

Eftersom hon varken ser eller har bra nos så tog vi saken i egna tassar. Tänker absolut inte missa detta för det blir bra.

 

Var Fido som passerade med sin matte. Vi kan absolut inte missa umgänge med en kompis och han blev så glad över att träffa oss.

 

Klia mer snälla Fidomatte! Enligt Basse så är det aldrig nån som kliar på honom. För övrigt har han rätt alla vi hundar får alltid för lite kel, mat, godis, leksaker och annat viktigt.

 

Fido fick också prova däcket, fast han behövde hjälp att komma upp på det. Men uppe så gillade han att ha bra utsikt. Vi umgicks mer och lekte en del medan människorna pratade tråk. Vi diskuterade viktiga hundsaker i stället.

 

Fido skulle vidare med sin matte och jag och Basse grejade med en del viktigt.

 

Provade faktiskt att spela fotboll. Gick inget vidare eftersom den förvandlades till en snöboll av den blöta snön. Nytt försök i morgon eller så när snön är borta.

Så blev det så bra att Basse skulle få hänga med mej. Perfekt jag vill alltid ha sällskap.

 


Åkte till campingen. Jag och Basse pratade om att med tur så skulle våra hang arounds Moha och Troy sluppit fångenskapen i Stockholm och äntligen kommit hit. Var många hundliv sen vi träffades senast.

 

Nähä, här var det dött och övergivet. Matte påstod att hon bara skulle kolla så allt var okej efter stormen i går. Sen sa hon att snart kommer faktiskt Moha och Troy. Jo, jo det där snart det vet vi ju att det kan vara allt från nån dag till många år. Tar säkert några hundliv till innan de kommer.

Åkte hem, käkade lite, vilade och pratade om viktiga saker.

 

Eftermiddagsrunda, här har det gått en hund vi känner. Kollade noga den lämnade hälsningen, inga viktiga meddelanden får missas.

 

Ännu bättre. Vivecas magiska fönster öppnades och ut kom det godis. Basse tränade hårt på fasadklättringen, lite till så lyckas han säkert klättra in genom fönstret. Jag är mer sansad och väntade på att bli serverad.

Gick hem och efter en stund så kom Bassehusse och hämtade Basse.

I morgon då är det äntligen lördag igen, alltså kompisar, lek, mingel och viktiga diskussioner blir säkert väldigt bra.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards