wilmablogghund

Alla inlägg den 21 mars 2021

Av Wilma Border collie - 21 mars 2021 17:28

Efter den trista ensamma morgonrundan och evighetsväntan så behagade matte inse att det var dags att åka.

 

Så framme och Basse kom och mötte mej. Vi började med att kolla så matte klarade av det avancerade jobbet hälla upp vatten till törstiga hundar. Jo hon fick godkänt.

 

I väntan på fler kompisar så provad jag lite olika leksaker. Den här bollen är väldigt bra att kasta runt med.

 

Medan jag grejade med den så provade Basse några andra. Måste vara bra standard på alla i fall några kompisar vill leka med dom.

 

Strunt i leksaker nu kommer det äntligen kompisar. Bäst att möta så de känner sej välkomna.

 

Både Labrador Alice och Lille Fido och där borta kommer det nån mer. Bra vi blir ett gäng i dag också.

 

Tänk i balnd håller människor sina löften. Moha och Troy kom för första gången på evigheter. Bäst att kolla om Moha och Troymatte har smarrigt godis till sugna hundar. Jodå det fanns och var utsökt gott.

 

Kom flera bland annat den trevige Berner sennenhanen som förvirrade matte alltid glömmer namnet på. Vi hade en massa viktiga hunddiskussioner. Finns alltid massor att prata om, alltså sånt som absolut inte angår människor.

 

Hörru Basse, den där frisbeen den skulle jag leka med!! Var vänlig och återlämna den i förra veckan! Slutade med en massa jakt innan jag kom över den.

 

Länge sen Luna var med och hon och Bernerhanen fann varandra och hade en massa viktiga samtal.

 

Nä du Basse, jag vet att du pratar alldeles för mycket med Kleptoman Leya hemma hos mej men bollen är min!!

Vi hade till och med dragkamp om den, men jag vann!

 

Troy han blev alldeles störtkär i Labrador Alice, men kärleken var inte besvarad. Alltså är det inte riktigt dags för Alice att hamna i fängelset.

 

Moha satte sej hos sin husse och beklagade sej över sin hormonstinne sambo. Ja, ja han blir äldre och kommer att lugna ner sej.

 

Minglade runt mer och lekte självklart massor också. Vi vet hur många år det dröjer innan det blir helg igen.

 

Körde lite flockspring också. Är så skoj att springa i flock och händer alldeles för sällan.

 

Hm, den vita bilen är Basses och han har precis blivit hundnappad av sin husse. Ännu värre matte deltog i hundnappningen, opålitliga människa!! Började inse att snart skulle alla kvarvarande människor börja hitta på dumheter.

 

Mycket riktigt, helst plötsligt så skulle alla hem. Korkat vi kunde ha fortsatt i många timmar till. Människorna som gnällde över att det blåste kallt kunde minsann ha sprungit och lekt de också.

Gick till bilarna, jag hoppade in i min och matte pratade tråk med Labrador Alice husse som helt plötsligt saknade Alice.

   

Alice hon hade passat på och hoppade in i min bil. Hon vet att när hon åker med mej då händer det alltid skoj saker. Hon trodde att vi skulle åka och hitta på nåt i nån skog eller så. Människorna som inget begriper skrattade åt stackars Alice! Inte fick hon åka med mej heller för jag skulle hem, hade inte gjort nåt med sällskap hemma. Men jag hörde att matte lovad Alice att hon ska få hänga med mej och Basse till skogen nån dag.

Somnade hemma.

Gick på trist eftermiddagsrunda.

I morgon då ska vi vara Flocken och matte pratar om en av våra bra lekplaster så det kan bli en riktigt bra dag med tur. 


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards