wilmablogghund

Alla inlägg den 7 mars 2021

Av Wilma Border collie - 7 mars 2021 17:51

Började med ensam morgonrunda och sen passa dörren i många evigheter. Människor ska lära sej att inte vara så långsamma när vi hundar har viktiga saker att göra.

 

Först på plats, undrar var Basse är? Såg honom ingenstans.

 

Hittade bollen som matte tog med igår. Lekte med den en stund, mycker rolig boll det här.

 

Äntligen kom Basse!! Han hade varit på Ossys gamla dagis en sväng. Nu ska vi ha en massa skoj.

 

Leka det har vi inte gjort på väldigt många evigheter. Bästa att passa på när vi har chansen.

 

Nu kommer Labrador Alice, bäst att springa och ta emot henne ordentligt. Måste välkomna alla som kommer.

 

Nu ska vi hitta på en massa och lille Fido har också kommit.

 

Tog ett hundyogapass. det är perfekt att göra sånt i gammalt torrt gräs. Nästan lika bra som konstsnön faktiskt.

 

Peppe kom och han älskar att springa och bli jagad av Basse det tillhör favoritsysselsättningarna.

 

Samling hos Berner Alice matte. Hon råkade stoppa en hand i fickan och det finns nog chans att vi kan få nåt. Behöver mycket energi och vi fick allihopa.

 

Golden Kasper han bestämde sej för att Gungun var den allra vackraste  han nånsin träffat och blev störtkär.

Känslorna var inte besvarade, Gungun talade om att hon är en gammal dam och det där med ragga har aldrig varit hennes grej.

 

Kasper fick till slut inse sitt nederlag och Basse ansåg att de kunde leka en massa skoj lekar i stället.

 

Jo det blev lek och Dvärgschnauzer Charlie hjälpte mej att döma en brottningsmatch. Blev oavgjort mellan dom.

 

Hörru Basse, den där bollen du precis snodde, den hade faktiskt jag. Vill du vara vänlig och lämna tillbaka den? Det finns massor med andra bollar! Blev en del jakt innan jag kunde återta det som tillhör mej.

 

Andra ägnade sej åt viktiga hunddiskussioner. Tar många vecjkor innan det är helg igen så det är mycket att prata om.

 

Självklart en massa mer flockspring och annat skoj. Jag har inte svimmat om nån tror det, bara så skönt med hundyoga i gräset.

 

Nä du Kasper tro inte att du ska komma över bollen vid mina tassar. Den hittade jag så den är min. Han lyssnade faktiskt på mej.

 

Minglade runt en massa mer, tyvärr började vi höra en massa otrevliga saker nu. Klena känsliga människor som pratade om att det blåste runt eskimåer, isbjörnar, pingviner och allt möjligt annat. Vi hundar såg inget så självklart var det bara de som hallucinerade.

 

Blä!! Alla har åkt och jag har lämnat Basse till hans husse, nu återstår bara att åka hem.

 

Hemma och Kleptoman Leya längtar tydligen efter mej för hon satt i fönstert och spanade.

Tog det lugnt hemma och hade det lagonm trist.

Så när jag sov som bäst frågade matte om vi skulle gå ut.

Nu blev allt helt galet, skulle resa mej och höll på ett inte komma upp. Matte blev livrädd eller hon var nog mer eller mindre hysterisk när hon såg mej försöka komma från vardagsrummet.

Enligt henne så pågick allt i timmar, frågar ni mej var det över lika fort som det började. jag stod på alla fyra som jag skulle men matte hade nån panik. Inte konstigt för Sigge Svamphunds liv slutade när hans bakdel gav upp.

Ut, gick alldeles normalt och hamnade i bilen med en fortfarande panikslagen matte. Funderade på vad hon egentligen höll på med.

Blev skjutsad till Basse för Bassehusse är superbra på att massera oss hundar. Fick lite massage och jag rörde mej hur bra som helst. Var ute tillsammans med Basse, inga som helst problem. Jag sprang och rörde mej som jag ska.

Åkte hem och försökte lugna ner matte som hårdbevakar mej. Eftersom hon är orolig så behöver jag hålla kolla på henne. Men efter att matte har tänkt och tänkt ännu mer kan det vara så här. Jag sov i vardagsrummet på golvet, kan vara så att jag reste mej för snabbt när jag vaknade och halkade på hala golvet

Nu har jag inga som helst problem varken med att resa mej eller röra på mej. Är klämd på överallt och inte har jag ont nånstans heller.

I morgon är det visst vanliga morgonrutiner, jag får alltså hämta Basse när det är dags för morgonrunda.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards