wilmablogghund

Alla inlägg den 31 mars 2021

Av Wilma Border collie - 31 mars 2021 17:56

Böejade dagen som vanligt med att åka och hämta Basse. Trevligt morgonbus och sen en ganska lång väntan på Basse som trodde att han skulle gräva upp en sork. Blev ingen sorkfrukost för honom.

Var hemma hos mej och funderade på vad vi skulle göra. Enligt matte så väntade en överraskning som vi skulle gilla.

Hamnade i bilen och åkte en bit.

 

Men titta vad vi hittade! Mastiff Ingrid som brukar komma på hundträffarna. Hon har inte varit med på ett tag, var visst inte så bra att tugga i sej ett vedträd. Men nu ville hon träffa kompisar och vi ställer alltid upp. Från början hade planen varit att vi skulle åka till en skog, men det försökte regna så den skogen får bli en annan gång.

 

Våra bra lekängar här hemma blev det. Nu ska vi springa massor och snabbt, alltid skoj att vara flera.

 

Lekte massor och provade flockbrotting med Ingrid. Gick hur bra som helst körde det flera gånger, mycket skoj.

 

Åh tack snälla Ingridmatte. Blev bjuden på alldeles utsökt god torkad lunga, precis vad jag behövde. Går åt massor med energi när man har skoj.

 

Basse ägnade sej åt sporten kasta Italiensk mastiff i backen. Nu är ju Ingrid fortfarande valp så än går det, men när hon är vuxen lär han nog få kämpa.

 

Fortsatte att leka, vi hade så roligt. Så här ska det alltid vara.

 

Visade en massa viktiga hundsaker också. Våra kompisar måste känna till var alla såna finns. Jag och Bsse har stenkoll på alla såna.

 

Jag och Ingrid hade ett sånt där viktigt oss tikar emellan samtal. Delade med mej av en massa viktiga tips och råd.

 

Kolla pinnar är viktigt. Fanns många bra och vi hade ett par pinnkamper som matte missade att ta bilder på. För övrigt blev de oavgjorda eftersom det var usel pinnkvalitet.

 

Fortsatte i skogen och visade mer viktiga saker. Ingrid lyssnade noga på allt som jag och Basse berättade.

 

Sen gjorde vi världens fynd. En mordplats minsann med massor av päls och en svans. Mycket spännande, först trodde matte att Rådjur hade fått sätta livet till. Men efter en del funderande så var det Hare som blivit mördad, troligen av Räv som har sitt stora gryt en bit bort.

 

Visade sjön också. Uppskattat eftersom vi alla var törstiga och vattnet var alldeles utsökt kallt och gott.

 

Ingrid du förstår att detta är faktiskt min pinne. Den har väldigt god bark och eftersom jag sällan får nån mat passar jag på att hålla värsta svälten borta genom att käka sån.

 

Ut på den andra ängen fortsatte att leka mera.

 

Visade en av de bra godisstenarna också, sånt är väldigt viktiga hundkunskaper.

 

Jag var med och provade leken kasta mastiff i backen. Skoj lek, att Ingrid som vuxen kommer att väga mer än jag och Basse tillsammans det har inte med saken att göra. Vi hade superskoj alla tre.

 

Den store sorkjägaren gjorde allt för att hitta en lunchsork eftersom han missade frukostsorken. Blev ingen lunchsork heller. Men vi fick vänta länge innan han behagde komma.

 

Det har börjat regna mer och människorna pratar om gå till bilarna. Men vi tog en rejäl lekomgång till, bäst att passa på för vem vet när vi får leka igen.

 

Jag och Ingrid drack vatten i diket, nån annan som är utanför bild han badade.

Gick till bilarna, Ingrid var väldigt nöjd efter ett par timmar tillsammans med oss. Lyssnade på människornas tråkprat och ibland kan de fatta vettiga beslut. Vi hörde att Ingrid ska få träffa oss fler gånger och leka. Perfekt vi ställer så gärna upp.

Åkte hem, käkade lite och somnade. Matte hade hörselhallucinationer för hon påstod att vi snarkade i otakt. Vi snarkade inte alls! Vi snarkar aldrig, däremot sov vi väldigt gott.

Trist eftermiddagsrunda, inga vi känner ute.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards