wilmablogghund

Alla inlägg den 6 mars 2021

Av Wilma Border collie - 6 mars 2021 18:09

Tänk ibland har jag tur. Funderade mycket i går på hur eländigt det skulle bli på hundträffen idag, kan inte leka när tassarna är amputerade. Det brukar ta tid innan det växer ut nya.

Men när jag vaknade i morse så hade de redan återkommit, insåg att jag skulle kunna leka, mingla och göra allt annat skoj.

Fick som vanligt vänta alldeles för länge innan den långsamma ansåg att det var dags.

 

Kastade mej ur bilen och sprang fort, för det hade redan kommit hundar och inte en sekund ska missas. Himla tur att jag hade nya tassar så jag kunde springa snabbt.

 

Ingrid, Rex och Diva hade kommit. De två sistnämnda har varit borta några gåner eftersom deras människor hållit på med tråk. Hade massor att prata om, alla viktiga hundsaker måste avhandlas.

 

Matte hade hittat en gammal bortglömd boll hemma. Provade och den var väldigt rolig, bra med mycket leksaker att välja på.

 

Och där kom Basse. Bra eftersom vi inte setts sen i torsdags och det var många veckor sen det.

 

Labrador Alice kom och vi bestämde att vi skulle kolla om Rex och Divamatte möjligen hade nåt att bjuda på. Vi förklarade att ingen av oss hade fått nån frukost. Att vissa människor ljög och påstod att det hade vi visst fått det är inget att bry sej om.

 

Det kom fler och fler hundar. Jätteskoj för som alla vet, desto större flock desto roligare har vi.

 

Basse hittade den nya bollen. Enligt honom så är den med beröm godkänd. Bra då kan vi ha den också i vår ganska stora samling av leksaker.

 

Funderade på om vi skulle träna lite fotboll. Kanske att Rex och Sigge skulle vilja träna med mej.

 

Blev alldeles bortglömt för det hände en massa annat skoj och det gäller att vara med där det händer. Kan inte missa flockspring, viktiga diskussioner och annat.

 

Hoppsan! Undrar om Diva gick sönder när Ingrid sprang över henne? Ingen fara hon var hel och uppe lika snabbt igen.

 

Leonberger Peggy som inte varit med på många evigheter kom. Mycket trevligt, gillar när gamla kompisar återkommer.

 

Tänk vad hundlivet är underbart. Jag har nya tassar rekordsnabbt och massor med skoj kompisar. Gårdagen i ensamhet och med amputerade tassar den är glömd nu.

 

Ett gäng trodde att de såg att Ingridmatte stoppade en hand i en ficka. Bäst att undersöka saken, för vi behöver alltid energi.

 

Berner Alice försökte få matte att tro att hon inte fått nåt. Bara det att matte hade sett att hon fick. Har inte med saken att göra vi behöver mycket energi.

 

Tjoho! Den blå frisbeen det var länge sen jag såg den. Hade en massa skoj med den ett tag.

 

Molly hon ville ha igång Gungun och leka. Gick så där för Gungun är mest ute efter att få veckans ranson av käk från givmilda människor.

 

Mezzo kom förbi och sa hej. Han och Basse hade tydligen en massa att prata om.

 

Äsch! Vi har minsann hört vad alla korkade människor utan tidsuppfattning pratar om. Måste bli ett slut på de mänskliga dumheterna om att dags att åka hem. Det är dags att sluta när vi hundar anser att det är dags inte när människor tycker det. Vi var som vanligt inte klara, hade kunnat hålla på några timmar till.

Men människorna vann kampen om tiden så det var bara att sluta.

Sov gott när jag kom hem, mycket nöjd med förmiddagen. Ja frånsett att det tog slut för snabbt.

Gick på eftermiddagsrunda och hade sån tur att jag träffade min bästa godisutdelare.

I morgon är det dags för ett gäng kompisar igen.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards