wilmablogghund

Alla inlägg den 16 mars 2021

Av Wilma Border collie - 16 mars 2021 17:54

Började dagen precis som det ska vara med hämta Basse, leka och åka hem och käka frukost.

Hade hört att vi skulle jobba en del idag men eftersom människor är opålitliga så kunde saker ha ändrat sej.

 

Perfekt hon hade inte ändrat sej vi ska få åka och jobba. Blir bra detta för sist då var jag alldeles ensammen utan kompisar på Sörmlandsleden.

 

Så bra att vara två och kunna diskutera dofterna. Här var det väldigt intressant så vi nosade länge. Vi måste vara välinformerade om vad som rör sej på etappen.

 

Undrar om hon blir klar den här veckan? Varför är människor så långsamma?

 

Ny skylt skulle upp igen, plocka en massa skräp efter slarviga människor, lyfta ut bänkar som nån släpat in i skärmskyddet och annat tråk.

 

Dasskoll är viktigt. inga hundar hade använt det vi behöver inte sånt som tur är. Matte muttrade om långt till tömning och nästan fullt.

 

Fortsatte men fortfarande koppelfångar, hörde nåt om den där farliga isen. Hittade mer spännande dofter så vi hade fullt upp.

 

Isen är döende och det var mer vatten än is nära land men matte envisas med att inte lita på Basse. Han är alldeles för vattenintresserad och ett besök på isen kan sluta i katastrof.

 

Vattenintresse var det.......på fria tassar och Basse var omgående tvungen att kolla så ån var i bästa skick för vandrande hundar. Jag drack lite och vattnet var gott men inte är det badsäsong än inte.

 

Nu ska jag gå den här vägen, fick inte göra det sist så nu tog jag saken i egna tassar.

 

Bäver hade minsann jobbat och fällt en stor asp. Så långt var det väl okej.

 

Men detta var korkat, han hade placerat trädet rakt över stigen. Alltså hindrar det vandrande hundar, enligt matte vandrande människor. Fast det går att gå runt det, men detta blir ett jobb för Chefen och motorsågen.

 

Äntligen!! Det var meningen att jag skulle gå här för nu har jag Ekorrkontakt!! Den pratade med mej också, kunde ha stannat resten av dagen.

Basse han gick och badade mer i ån.

 

Det var kallt i natt så det fnns massor med sån här Håris. Hoppas det var den allra sista nu, den kan komma igen i december eller nåt sånt.

 

Här brukar det växa såna där Rökpipsvampar ibland. Men inte i dag inte, var alldeles övergivet.

 

 Basse som blivit fånge igen tyckte att Grävling skulle komma ut och umgås. Han hade ingen framgång, Grävling kom inte.

 

Nån tror att han ska bada, men matte hade helt andra åsikter. Visst här hade isen dött eftersom ån börjar här men bad får vänta tills mer is dött.

 

Så nu har Basse sluppit fångenskapen och vi kan inte bara jobba. Passade på att leka en massa också.

 

Sist då hittade jag en Rökpipsvamp här, men idag fanns bara foten kvar. Jag som planerat att lära Basse såna.

 

Fast vi fick ost i alla fall. Jag hade markerat resterna av den och Basse behövde säkert tröst.

 

Basse lär sej mer och mer. Som här upp på en sten så han kunde spana av att allt var okej längre bort. Perfekt för mej med assistent som har koll.

 

Blev fångar igen för det var nåt större djur en bit bort. Vi såg det aldrig men det knakade en del i skogen. Jag hittade nåt spännande som jag funderade på om jag behövde.

 

Nåt djur hade tappat en bit av sin päls. Jag kom fram till att det inte var nåt som jag behövde.

 

Basse där emot ansåg att det var en mycket värdefull ägodel om han skulle ha. Matte hade andra åsikter och i bland är han lättlurad så skinnet är kvar i skogen.

Passerade skärmskyddet igen, matte hämtade alla sopor och sen var det dags att åka hem.

Vi käkade lunch och sov gott nöjda med våra skogstimmar.

Tråkrunda på eftermiddagen träffade inte nån.

I morgon väntar nån annan skog så det blir nog bra.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards