wilmablogghund

Alla inlägg den 14 mars 2021

Av Wilma Border collie - 14 mars 2021 18:00

Som vanligt i morse med ensam tråkrunda och passa dörren i flera veckor.

Sen skulle jag åka, men matte körde helt fel väg. Blev orolig hade hon helt tappat lokalsinnet eller skulle jag bli lurad på allt skoj umgänge?

 

Ingen fara, jag skulle hämta Labrador Alice. Hennes människor kunde inte skjutsa henne idag och eftersom hon lever under hotet om Hormonhäxefängelset så är det bäst hon passar och och roar sej nu.

 

Så framme och vi var först, alltså hade vi inte missat en massa skoj. Nu ska vi bara hitta Basse sen så..........

 

Så Basse är hittad och nu ska vi ha skoj. Sprang mycket och fort jag har redan hunnit ur bild.

 

Så kom Diva och Rex, bra nu kan vi ha ännu roligare. Bäst att passa på för det är som alla vet många månader mellan varje helg.

 

Förklarade för Diva och Rexmatte att vi faktiskt behövde lite energi för att fortsätta ha skoj och vi visste att det var fler hundar på gång.

 

Kom en ny Pudeltjej som heter Polly. Hon blev en del av vår stora gemenskap på en gång. Springa och bli jagad är bland det bästa hon vet så hon fick sin dröm uppfylld. Massor med spring och jakt blev det.

 

Detta är nog allra sista snön så det gäller att utnyttja den. Okej all ljuvlig konstsnö finns i skidbacken, men där har vi inga hundträffar.

 

I går klantade Basse till det och skickade ner vår bästa boll i det djupa diket hans husse grävt. Matte hämtade en kratta för där nere ska den inte ligga. Rex och Divamatte provade och jag övervakade noga. Tveksamt om människor verkligen kan rädda en viktig boll.

 

Rex och Divahusse försökte gå i diket, men det gick inte trots stövlar. Alldeles för blött och lerigt.

 

Basse som inte bryr sej om lera hoppade ner för att ha koll på människorna och krattan. Tydligen hade människorna en plan. Jag fortsatte hålla koll bredvid Rex och Divamatte.

 

Människor kan! Titta vår bästa boll är minsann räddad. Var säkert nån mening med att Basse petade ner den i diket i går för nu fick människorna också aktivera sej.

 

Vi firade den lyckade räddningen med att be om mer energi. Tar faktiskt på krafterna att aktivera människor.

 

Lekte mer och hade en massa trevligt. Precis som det ska vara.

 

Hittade min favoritfrisbee, efter att ha lekt med den så ansåg jag att det var bäst att vakta den.

 

Fortsatte med att mingla, leka och ha viktiga samtal ett tag till. Är mycket vi ska hinna med under den där kvarten som människor påstår är ett par timmar.

 

Helt plötsligt släpades alla hundar i väg. Basse hade planer på att hämta tillbaka några kompisar. Men när han hörde att jag och Alice smaskade ost så kom han. Den går bara inte att missa.

 

Blev en sista kort omgång med skoj lek. Sen skulle Basse in i sitt hus och jag skjutsa hem Alice. Sa åt ehnne att glömma bort det där med Hormonhäxa så hon kan komma och ha trevligt även nästa helg.

 

Om jag har skitiga tassar? Kan väl kanske hända men jag vet att matte brukar säja att skitiga hundar har haft skoj.

Jag hade haft väldigt mycket skoj, så klart det ska synas.

Käkade lite och sov gott ett par timmar.

Gick på eftermiddagsrunda och träffade människor jag känner, mycket trevligt med sällskap en stund.

I morgon ska jag hämta Basse tidigt och sen ska vi vara Flocken plus att matte säjer att vi ska åka och göra nåt. Blir säkert en bra dag.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards