wilmablogghund

Alla inlägg den 4 mars 2021

Av Wilma Border collie - 4 mars 2021 18:03

Vanliga tråkrutinerna i morse och sen vänta i evigheter innan det var dags för roligare saker.

 

Så Basse är utsläppt och vi ska ha vårt traditionella spring. När jag hämtar honom tidigt på morgonen så ska vi alltid tokspringa bort till skogen, ta en vända där och sen komma tillbaka.

 

Så där springet är avklarat och Basse har minsann hittat nåt som han tror att han har ensamrätt på.

 

En gammal kamptrasa som legat gömd under snön. Var länge sen vi använde den och vi skulle ha den båda två.

 

Så där, jag överlistade Basse så den är min! Väldigt skoj att leka med den igen.

 

Basse låtsades som om han var upptagen med att bevaka sina ägor. Detta är faktiskt det som för inte alls länge sen var Hunden på täppanhögen.

 

Blev fångar för vi skulle gå en sväng i skogen och där brukar det i bland gå mycket människor och en och annan hund som kanske inte vill träffa oss. Fast Basse hade akuta behov av att gå i diket med lite vatten istället.


 

Skulle kolla om det kommit svamp här inne. Hade det inte, men Stenmurklorna brukar vara väldigt tidiga här men än dröjer det tydligen.

 

Tillbaka så hamnade vi i min bil. Trodde att vi skulle åka nånstans, men matte lämnade oss som fångar och försvann.

 

Det har gått ett par dagar sen vi blev fångar och äntligen lyckades matte hitta bilen och släppa ut oss. Fortfarande fångar men vi ska leta efter nåt. Jodå vi spårade och hittade en och annan liten godisbit.

 

Fria tassar och backen där det brukar vara godisskog. Vi letade för här kan det dyka upp allt möjligt smarrigt köttbullar, korv, blommande ostträd, skinka och annat.

 

WOW!! Vilket fynd!! Jag hittade ett revben på en sten. Har aldrig hittat revben så här förut.

 

Basse hade samma tur på en annan sten. Gissa om det blev fest, revben är supergott.

 

Vi var så inne i att njuta av våra fyndade revben att vi inte märkte vad som närmade sej. Ricki hade märkt att vi var hos Basse och rymt från sin människa.

 

Hej, trevligt att träffas men du förstår jag har inte tid att leka idag. Jag måste njuta av mitt revben.

 

Tilly kom också, men vi hade inte tid med henne heller. Deras människor kom och tog med dom, stackars Ricki blev fånge för han vägrade att lämna oss.

Vi fortsatte njuta av våra fynd.

 

En stund senare...........Rickimatte hade släppt honom och han tvärvände och drog till oss. Jo jag var snäll och lät honom tugga lite på mitt ben. Man ska dela med sej till sina vänner.

 

Jaha och där kom människorna igen för att hämta Ricki som för övrigt lämnat tillbaka mitt ben. Basse gick och hälsade men sen var vi upptagna med benen.

 

Hitta Basse den som kan. Han är väl kamouflerad i det vissna gräset och enligt matte extremt lätt att tappa bort just nu.

 

Färdiga med revbensfesten. Lika bra att leka lite mer och så hade vi en diskussion om att detta med att spåra och hitta revben det måste hända flera gånger. Helst ett par gånger per dag, men det kan vi nog bara drömma om.

 

Den här gungbrädan var länge sen jag använde, lika bra att testa den. Jodå jag hade samma utmärkta balans och den var lika bra som alltid.

 

Men var är Basse? Jag blev skickad för att leta reda på honom.

 

Han trodde att det kanske skulle ha växt upp nya revben så han letade och letade. Men det är usel tillväxt på såna för det fanns inga spår av några nya inte.

 

Gick och lekte mer istället. Jag lät faktiskt Basse vinna kamptrasan en omgång.

 

Så gjorde matte et fynd, en boll som legat på taket till ett uthus i över ett år fanns helt plötsligt på marken. Troligen har snön tagit med den ner. Minns att nån människa lyckades kasta upp den där av misstag.

 

Men........jag skulle testa den bollen och där drar Basse i väg med det som borde tillhöra mej.

 

Rolig var den sa han. Lät honom hålla på för jag kan leka med den en annan gång.

Sen påstod matte att det var dags att åka hem.

Hemma så insåg vi att vi var trötta så vi somnade gott ett tag.

Trist och ödslig eftermiddagsrunda, inga vi känner nånstans.

När Basse blev hämtad så hörde jag hemska saker, i morgon blir jag ENSAM!!!!! Hur ska jag överleva en dag utan kompisar? Känns som det blir en katastrofdag. Matte påstår att jag går inte under av en dag utan kompisar, vad vet den eremiten om det??



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards