wilmablogghund

Alla inlägg den 27 mars 2021

Av Wilma Border collie - 27 mars 2021 18:07

Tråkrunda i morse, alltså sån där ensam.

Klarade av den och gick hem och passade dörren i många evigheter. Sen skulle jag äntligen få åka, fast matte körde fel väg.

 

Min bil fungerar ibland som Hundtaxi, mycket trevligt. Labrador Alice ena människa sov efter nattjobb och den andra mådde inte bra. Alltså fick jag åka och hämta henne så hon skulle få träffa kompisar och ha skoj.

 

Så framme och det hade redan kommit en hund. Mycket trevligt med umgämge direkt, desto fler, desto roligare.

 

Strax efter kom Moha och Troy, mycket trevligt vi har inte setts sen i går och det var minsann väldigt länge sen det.

För en gångs skull så började människorna att sysselsätta sej.

  Funderade på om de skulle spela Plockepinn eller nåt. För de bar ut en massa saker som hamnade i en hög.

 

Brydde mej inte just då, det var godare att gnaga på apporten. Det går väldigt bra att låtsas att den är ett ben.

 

Hoppsan! Helt plötsligt var Labrador Alice väldigt trasig. Funderade på hur matte skulle förklara att hon lämnade tillbaka en trasig hund som saknar flera kroppsdelar. Men med möda så blev hon lagad.

 

Himla tur att hon blev lagad eftersom det kom flera hundar. Med tanke på att Alice när som helst kommer att sitta i Hormonhäxefängelset behöver hon verkligen vara hel och kunna ha skoj nu.

 

Basse hittade kampgrejen och tyckte att han och Moha skulle ha dragkamp. Men det hade nog inte gått bra eller i alla fall blivit orättvist eftersom Moha är så mycket mindre.

 

Så mer av våra saker. Nu kom den tunga gungbrädan fram med hjälp av två starka hussar.

 

Troy han gillar såna här prylar så han invigde den och kollade att den fungerade bra efter vintervilan.

 

Vi blev ett gäng i dag också. Mycket lek och mingel naturligtvis men dåligt med bilder på det.

 

Matte och Moha och Troymatte var upptagna med att bygga upp våran lekplats med allt det där som nyss såg ut som plockepinn.

 

Corgievalpen Majken kom i dag också. Hon ville väldigt gärna ha min frisbee men just då var den bara min. Hade ingen som helst lust att låna ut den.

 

Molly som inte varit med så länge provade några av hindren. Mycket bra enligt henne så människorna lyckades alltså bygga rätt.

 

Jag hade en del djupa samtal med Bassehusse. Tänkte att han kanske skulle ha smarriga revben idag också, men de var tyvärr slut.

 

Troy som har riktiga vårkänslor raggar på alla. Här försöker han imponera på lila Majken genom att visa att han minsann är en mästare på gungbrädan.

 

Mera mingel och lek, bäst att passa på eftersom vi vet att det tar många månader till nästa tillfälle.

 

Visst solen sken och värmde men Basse överdrev nog lite när han letade skugga och svalka under stora däcket.

Fido provade det där med att gräva gropar.

 

Inte finns det vatten i våran Plaskdamm heller. Dröjer ett tag enligt människorna, nåt om bli varmare och annat mänskligt krafs.

 

Moha och Troy skulle släpas till sin bil av sin matte. Men troy hade helt andra planer för jsut då var Fido hans stora kärlek. I dag hade han alldeles glömt att han var dökär i mej igår.

 

Ja men kasta då, jag är beredd och tänker vinna.

 

Nu gäller det att vara snabb för det är frisbeen som vi ska ha alla tre. Jag vann faktiskt.

 

Men vad hände? Var är alla? Helt plötsligt hade den där kvarten som människorna påstår är timmar slut. Var bara jag, Basse och Labrador Alice kvar.

 

Jaha dags att släppa in Basse i hans hemma. Korkat vi kunde ha roat oss vi tre resten av dagen.

 

Vattentjuven härjar hemma hos Basse också för Alice letade förtvivlat efter vatten i ett dike som brukar vara bra.

Gick till min bil/Hundtaxin och skjutsade hem Alice. Följde med henne och pratade en del med hennes husse. Som tur var sa inte matte nåt om hur trasig Alice hade varit. Då kanske hon inte får hänga med mej igen.

Hem och sov, var ganska trött.

Vanlig dötrist eftermiddagsrunda, inga jag känner ute.

I morgon är det kompisar igen så jag hoppas att det blir lika bra som idag.




Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards