wilmablogghund

Alla inlägg den 11 mars 2021

Av Wilma Border collie - 11 mars 2021 17:58

Som vanligt en bra början på dagen med att åka och hämta Basse. Blåste en del redan då, men matte sa åt oss att passa på och leka ordentligt för det skulle bli värre. Hörde nåt om att det kanske inte skulle bli så mycket på förmiddagen.

Sprang och lekte mycket innan vi åkte hem, käkade frukost, brottades och hade viktiga samtal.

 

På väg ut på långrunda, nåt ska vi hitta på men skogen är enligt matte förbjudet område. Hörde nåt om risk för fallande träd. Passerad Heden var minst sagt blåsigt för där blåser det även när det är vindstilla på andra ställen.

 

Det här kan nog bli bra. Vi har inte lekt vid skidbacken på många evigheter och där blir som en gryta så blåsten känns inte lika mycket.

 

Nu så ska vi roa oss. Jag anser att konstsnön är det allra bästa som finns så jag hade massor med planer.

 

Alltså rulla i konstsnö det är alldeles underbart, vidhåller att det skulle finnas sån till hundar året runt. Mycket bättre än natursnö.

 

Nej Basse stör mej inte!! Jag har inte tid att leka eller brottas måste fortsätta rulla i några timmar till.

 

Nu så kan jag leka en stund. Faktiskt väldigt bra lekplats detta. Från skogen hördes ett väldigt oväsen av stormen hela tiden.

 

Kollade runt om vi skulle hitta nåt intressant. Såg bänkar som inte fanns sist vi var här för många månader sen.

 

Skickade Basse att kolla, tänkte att det kanske skulle vara bra godisbänkar. Men så fick vi andra intressen så kollen blev avbruten.

 

Vi har minsann upptäckt att några vi känner närmar sej. Nu kommer det att bli trevligt.

 

Vi hittade Tilly och Ricki, mycket trevligt för nu blir det skoj lek en stund.

 

Vi hade väldigt roligt, alltid trevligt att vara flera som leker tillsammans.

 

Tiggde godis av Tillyhusse för att få energipåfyllning. De skulle vidare genom skogen och vi var erbjudna att följa med. Men matte sa nej med tanke på stormen. Hon hann ungefär säja det så brakade det rejält i skogen och en stor gran föll.

 

Vi fick leta godis medan de andra gick vidare, de skulle visst kolla om det verkligen var ett träd som föll. Som det lät i skogen skulle vi inte alls åt det hållet.

 

Vi blev fångar och gick och kollade. Jodå visst hade en gran tröttnat på livet och lagt sej rakt över vägen. Jag vet att detta var en av mina bra spangranar men den hade tydligen ingen Ekorre när den föll. Matte började genast fundera på hur många träd som fallit på min Sörmlandsledsetapp. Men det är nåt som vi ska kolla framöver.

 

Tillbaka till skidbacken på säkerhetsavstånd från alla träd. Funderade oå vad vi skulle hitta på nu.

 

Hitade en hög med mojänger. Funderade på om det kunde vara nåt som var skoj att leka med, men nä inget intressant alls.

 

Men Basse jag behöver faktiskt rulla mera, brottas kan vi göra sen eller hemma.

 

Eftersom jag inte ville brottas just då så ansåg Basse att vi skulle kramas i stället. Fast jag fick faktiskt rulla lite mer.

Bäst att passa på för vem vet när jag passerar här igen.

 

Fångar och dags att gå hemåt igen, blåste ännu värre.

 

Sist vi passerade de här borden så var det flera decimeter snö på dom. Nu var de perfekta att hoppa upp på igen.

 och godis gav de också.

 

Dags att passera Heden igen som hade en massa sand och grusstormar, vi höll nästan på att blåsa bort. Var skönt att komma hem efter ett par timmar ute i stormen. Dessutom hade det enligt matte sagts att det skulle komma en massa snö. Yrde bara lite flingor.

Käkade lite och somnade gott medan lär var en väldigt oväsen ute.

 

Ingen snö?? Detta hade trillat ner medan vi var inne, enligt matte hade det kommit dasslock på tvären. Föll massor medan vi var ute och stormade fortfarande lika mycket. Har gått på skönare eftermiddagsrundor, inte träffade vi nån vi känner heller.

När Basse blev hämtade hörde jag otrevliga saker, det blir en ensam morgonrunda i morgon och Basse ska vara hemma. Men så bestämde människorna att jag kan komma förbi en sväng så kan vi leka. Blir alltså inte alldeles övergiven.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards