wilmablogghund

Alla inlägg den 3 mars 2021

Av Wilma Border collie - 3 mars 2021 17:55

Blev väldigt bra i går för Bassehusse ringde och frågade om Basse fick sova hos mej. Så klart han fick, vi hade en trevlig kväll. Sov gott tillsammans under natten.

Så vaknade matte i morse, uppe ur sängen så fick hon syn på att jag och Basse låg i soffan i vardagrummet och sov gott.

Vi vaknade av att hon funderade på vad Basse gjorde här!! Att han faktiskt sovit kvar det hade hon glömt under natten, Alltså vi har det inte enkelt med den där förvirrade människan, utan oss skulle hon troligen vara ute och virra nånstans utan att hitta hem.

Gick på morgonrunda, käkade frukost och fick veta att Jenna var hundnappad av sin matte idag,

Vi var lovade nån sån där trevlig längesen skog och funderade på vilken det skulle bli.

Åkte och matte visade prov på den där totala förvirringen igen. Helt plötsligt gick det väldigt sakta och vi hörde nåt om att i höstas då växte det minsann Kungschampinjoner efter vägen. Fast en snödriva fick henne att skärpa till sej, de växer definitivt inte i mars. Vi prtade om att vi borde skaffa egna körtkort för hon är inte pålitlig som bilförare heller.

 

Ja men det här blir bra, var längesen vi var här. Det är mycket nu med alla skogar som vi måste kolla efter vintern.

 

Så på fria tassar så vi kan kolla alla viktiga hundsaker. Kan ha hänt hur mycket som helst under våran långa frånvaro.

 

Massor med vatten i bäcken till Basses stroa glädje. Här härjade Vattentjuven så mycket förra året att det knapp fanns nåt. Nu skulle minsann bäcken provas mycket och ofta.

 

Tur att det finns pinnar med god bark. Nån frukost har jag inget minne av och gissa vad Basse pysslar med.

 

Detta naturligtvis. Hörde hela tiden att det var extremt viktigt att kolla vattnet överallt och badvänligheten. Basse påstod att han faktiskt inte badat på flera hundra år.

 

Överallt så forsade det och porlade, enligt matte precis som det ska vara på våren.

 

Lyckades faktiskt få honom att tillbringa en del tid på land. Fanns så mycket att kolla och det är bättre att vara två och kunna fördela arbetet lite.

 

Jag ska bara............så var han tillbaka i vattnet igen. Hörde att den där Vattentjuven kan få för sej att vakna och då vet alla vad som händer. Vattnet stjäls och återlämnas inte av typen.

 

Men så blev Basse fånge. Inte på grund av alla aktiviteter i bäcken utan för att vi närmade oss sjön.

 

Opålitliga isen lever på hela sjön och den är strängt förbjuden att ens sätta en klospets på. Svanarna letade nog efter vatten för de förde liv hela tiden.

 

Detta är ett mycket bra godisbord. Alltså jag väntade på godis och Basse stirrade längtansfullt på sjön.

 

Men lägg av och ge hit godiset!! Matte påstod att jag dräglade, gjorde jag inte alls, och försökte få det på bild. Fick i alla fall godisbiten till slut. Att sjön lutar beror på den där som inte klarar att hålla en kamera rakt.

 

Jag funderade på bryggkoll, jag var nämligen på fria tassar. Men kom fram till att den såg okej ut så jag kollar den nästa gång. Basse han lyckades hitta en boll.

 

Var smart att göra fånge av Basse för han skulle minsann till sjön. Nu kom han inte dit och fick bara höra att isen är totalförbjuden. Förhoppningsvis är den död nästa gång vi kommer hit.

 

Hm detta var märkligt. Ligger lite ved på ett ställe och helst plötsligt blommade det ost där. Trodde bara att det var veden i Engelska skogen som kunde blomma. Vi städade självklart bort allt.

 

Fortsatte bort från sjön så Basse återfick friheten. Den fyndade bollen hade han med sej och lekte mycket med.

 

Men be inte matte sparka på en boll då slutar de så här. Rakt in i en rishög. Basse kämpade och det slutade med att matte fick hämta den. Bra att hon får reda ut det hon ställer till med.

 

Jo jag tänkte att vi kan gå den här vägen och ta den bra rundan där. Men jag fick inte min vilja igenom, nästa gång hette det bara.

 

Blev vanliga vägen och vi hade tassarna fulla. Så mycket intressant att undersöka, har rört sej många olika djur här och nu har vi stenkoll på vilka. Hon utan luktsinne missar all sån viktigt information.

 

Heter man Basse går man inte på vägen, man går i de vattenfyllda dikena. Inget vatten får missas.

 

Funderade, jag har haft Ekorrkontakt inne i skogen. Vet att det var en som pratade en hel del med mej då för länge sen. Kollade men det verakde alldeles övergivet och matte sa att vi skulle åt annat håll.

 

Ja du Basse tydligen är det slut på allt skoj nu. Vi är fångar och matte påstår att det är dags att åka hem igen.

 

Kan du skjutsa hem oss nu? Vi är faktiskt trötta efter skogstimmarna och allt vi grejat med. Sov medan vi åkte hem.

Käkade lite och fortsatte att sova ett tag till.

Lyckades träffa ett par människor vi känner på eftermiddagsrundan, mycket trevligt.

Hann bara hem så blev Basse hämtad av sin husse. 

Men vi ses igen i morgon, matte pratar om att vi nog ska få göra nåt som vi inte gjort på väldigt länge. Blir förhoppningsvis en bra dag igen.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards