wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 6 april 2020

Fixat en del i skogen

Av Wilma Border collie - 6 april 2020 17:47

Ordning i tillvaron, jag fick helt enligt mina rutiner åka och hämta Basse i morse. Alltså precis som det ska vara med en del uppiggnade morgonlek och lite annat.

Var hemma en stund innan vi skulle ut och åka, enligt matte skulle vi kolla nåt.

 

Vi hamnade i Engelska skogen igen. Matte skulle kolla nåt sa hon och vi hade som vanligt en massa viktiga hundsaker att ägna oss åt.

 

Mycket viktigt enligt Basse att kolla bäcken. Nu minskar vattnet i den så det är tillåtet att vara plaska runt där. Tydligen var den till full belåtenhet.

 

Basse fick visa att han kan det där med inkallning, jo han skötte det perfekt varenda gång. Gäller att sköta sej om man ska få vara på fria tassar och ha roligt.

 

Förra veckan så stormade det rejält en dag. Matte trodde att det kanske hade lagt sej en massa stora träd över vägen. Vi behöver nämligen åka här med min bil nästa gång. Detta träd hade trillat.

 

Blev en viss väntan för oss så vi hittade en bra pinne att ha dragkamp med. Blev oavgjort eftersom den gick sönder.

 

Så där trädet är avsågat och nu går det att köra där igen. Matte var ovanligt snabb tog bara några minuter att fixa det.

 

Ja vi har varit i skogen. Jag behövde kolla ett spanställe och Basse hängde på. Men det fanns ingen Ekorre hemma där.

 

Lika bra att leka lite mer, vem vet när vi får chansen nästa gång?

 

Hörru långsamma människa, var det inte så att du skulle göra nåt här? Vi har redan hunnit kolla att allt är precis som det ska vara.

 

Kom Basse vi drar in i skogen och kollar de där bra spanställena. Matte höll på med en massa som hon inte alls brukar göra här. Tänkte att hon inte skulle märka vad vi pysslade med.

 

Kom tillbaka. Pratade en del om det där att mina engelska vänner fortfarande inte kommit, har hört det där snart i flera år nu. Fast nu heter det att ingen vet eftersom den där Corona ställer till det.

 

Ja du Basse det verkar som om hon har en ny hobby. Såga i allt hon hittar. Nu var det en enorm gren från en björk som delades i flera delar. Den skulle flyttas och var alldeles för tung i ett stycke.

 

Försökte hjälpa till, tänkte att den skulle bli lättare om jag käkade upp barken. Blev den inte och matte släpade iväg delar i flera omgångar.

 

Ja det ser så bra ut med den där högen. Kan du glömma såg och björkdelar nu?

 

Det här vedförrådet är fantastiskt. Lönar sej alltid att kolla och i dag växte det köttbullebitar där. Finns inte minsta mikroskopiska smula kvar.

 

Matte höll på med mer konstiga saker så jag tog chansen till span. Vet att jag haft tur nångång i de där träden, men det var inte idag.

 

Matte sitter på trappan och vi var lagom uttråkade just då. Lika bra att leka mer.

 

Hörde talas om att hon inte hade lust att åka hem, men vi var visst tvungna att göra det. Kunde ha stannat hela dagen och lekt för vi hade massor med skoj.

 

Bravo Basse! Syns inte på bilden men han nosar faktiskt på en Stenmurkla. Blev massor med beröm och köttbullebitar fick vi också.

 

Här är den en ganska liten Stenmurkla, men som sagt mycket lönade att markera. Basse kommer att klara detta med glans bara han får träna lite mer.

 

Hela skogen var full med en massa olika fjärilar, men som synes så vägrade de att vara med på bild.

 

Vi hade en del viktiga saker att prata om och de angick inte matte så vi höll lite avstånd.

 

Varför ska man göra det enkelt? Det är mycket roligare att krångla till det när jag är törstig och ska dricka vatten.

 

Basse fortsatte att prova bäcken på alla möjliga ställen, Jag provade stubbar i stället, var mycket lönande. Måste komma ihåg dom.

 

Ett sista spring för ungefär här blir det alltid fångenskap i kopel eftersom vi närmar oss bilen och stora vägen.

Åkte hem, käkade lunch och somnade, mycket nöjda med rundan.

Gick på eftermiddagsrunda, tämligen övergivet ute men träffade i alla fall Chihuahua DeeDees matte så vi fick lite sällskap en stund.

I morgon har vi andra saker att göra i en annan skog säjer matte.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Torsdag 25 april 18:01

Skulle hämta Basse inför skogsrundan.   Titta! Premiär för i år att åka nedanför skidbacken. Det finns en del snö kvar i backen om vi skulle drabbas av akuta behov av rull i konstsnö. Basse var mycket nöjd eftersom han befann sej på vanliga li...

Av Wilma Border collie - Onsdag 24 april 18:07

Hämtade Basse efter morgonrutinerna. Idag såg matte skillnad på bilnyckel och bajspåsar, får vara glad för det lilla.   Så var liftarsäsongen inledd. Basse var på vägen vid sin vanliga liftarplats och blev så glad när taxi anlände.   Skulle...

Av Wilma Border collie - Tisdag 23 april 18:05

Tur att jag och matte var ensamma när jag gick ut på min morgonrunda. Satte mej, la en hög. Matte skulle plocka upp den. Jo visst, hon stod som ett fån och stirrade på bilnyckeln!! Det är viss skillnad på den och nummer två påsar. Alltså denna förv...

Av Wilma Border collie - Måndag 22 april 17:58

Isande kallt är det fortfarande. Skulle hämta Basse så skulle vi hitta på nåt. Blev rörigt. Basse blev väldigt upprörd över något och drog, tog tid att få tag på honom, för detta något skulle minsann skällas ut och det mycket och länge. Samtidigt...

Av Wilma Border collie - Söndag 21 april 17:56

Bara att inse, någon har stulit våren. Lika kallt idag och dessutom blåser det runt isbjörnar och pingviner. Efter att ha klarat av mina morgonrutiner så var det efter några veckors väntan dags att åka.   Jaha, där borta på gräset ligger Bas...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards