wilmablogghund

Alla inlägg den 21 april 2020

Av Wilma Border collie - 21 april 2020 17:43

Dagen började mindre bra. Jag tänkte åka och hämta Basse, men det skulle jag inte alls. Han hade ont i tassen igen så han skulle vara med sin husse idag och ta det lugnt.

Gick alltså en ensam eländig morgonrunda, var hemma och deppade.

Men sen var det dags att hämta Jenna för vi hade saker att göra.

 

Jaha så var grindarna låsta. De har funnits länge men varit öppna, fast matte visste att de skulle låsas.

 

Så där ett telefonsamtal och matte hade koden så vi kommer in. Vi som sköter Sörmlandsleden får åka där, bra efter som jag och mina assistenter har mycket att göra.

 

Så där nu ska vi kolla en massa viktiga saker. Nu när det där viruset härjar så är det otroligt mycket människor ute och vandrar så matte skulle kolla mänskligt tråk.

 

Struntar i hur mycket människor det vandrar, men det hade faktisk vandrat hundar också och det är viktigt att ha koll på. Många dofter fanns det.

 

Otroligt sjön är nästan spegelblank, första gången på evigheter som det inte blåste alldeles för mycket.

 

Bra detta att vara två, mycket enklare att ha koll på allt då. Massor med intressanta dofter, märks att det varit många här sen mitt senaste besök.

 

Ja du Jenna det är tålamod som gäller, du vet att människor är extremt långsamma och gör en massa konstiga saker.

Läsa gästbok i flera dagar var bara en av sakerna.

 

Nästa märkliga grej. Hänga upp papperspåsar, fast det säjs att det ska hjälpa så inte getingarna bygger bo. Förra året gjorde de ett jättebo i skärmskyddet så förhoppningsvis hjälper de här.

 

Jenna är lika drabbad av usel mattillgång som alla andra hundar jag känner. Alltså genomsökte hon ena grillen i hopp om att kanske hitta nån smula. Men det fanns inte nånting, människorna borde tänka på de hårt arbetande fyrbenata etappledarna och lämna lite till oss.

 

Snart kommer häggen att börja blomma. Sånt anser matte vara intressant, ointressant enligt oss.

 

Kolla dassen skulle göras. Sist lärde jag Basse hur man gör men idag fick matte klara det utan vår hjälp. Misstänker att det inte blev rätt utfört.

 

Jag och Jenna hittade stora tuvor med sånt här supersmarrigt gräs. Alltså detta är så gott. Enligt matte betade vi som de värsta kossor. Gjorde vi inte alls, detta är gott och vi var hungriga!!

 

Skulle gå en sväng och enligt matte kunde vi ta en annan väg idag. Var länge sen vi gick här så det var helt okej.

 

Där uppe sitter du kära Ekorre. Visst vill du umgås med mej, jag tror vi har mycket att prata om. 

 

Jenna tröttnade på mitt spanande och gick till matte istället. Fast hon hade hela tiden koll på var jag befann mej.

 

Ni kan gå nånstans, jag tänker faktiskt sitta här. Ekorre har en del att berätta och jag lyssnar.

 

Ja, ja jag kommer. Den där Ekorre vägrade fortsätta prata med mej och inte behagade den komma ner heller. För övrigt är det störande med mattes tjat om att jag ska komma.

 

Vi blev fångar för vägen vi skulle gå passerar nästan över tomten vid ett hus. Nu var det ingen hemma men vi ska inte drälla på andras tomter.

 

Svamphundsjobb är aldrig fel. Jag och Jenna samarbetade och hittade Stenmurklor.

 

Väl utfört arbete ger minsann smarrig ost som belöning.

 

Jenna hon jobbade alldeles på egen tass också. Mycket duktig var hon. Blev självklart mer ost.

 

Det är gott om Stenmurklor nu, bra för vi kan jobba och få belöning. Sånt uppskattas alltid av oss svältande hundar.

 

På väg tillbaka och på fria tassar igen. Undrar om Ekorre är kvar där inne, den kanske har kommit på att den ska umgås med mej.

 

Gick inte alls som planerat för matte skickade Jenna att hämta mej. Dessutom hade hon åsikter om att jag tänkte spana. Hon skulle bara veta hur trevligt det är att spana Ekorre.

 

Va skulle vi inte kolla skärmskyddet igen eller ta en sväng på min etapp? Tydligen inte enligt matte.

 

Dags att åka hem påstod matte. Men jag hade bråttom för jag hade vissa planer jag tänkte genomföra.

 

Som vanligt skickades Jenna för att hämta mej. Jag hade faktiskt tänkt att jag skulle diverse längre fram längs den här vägen.

 

Äsch! Slutade som koppelfånge för vi skulle inte alls åt det håll jag planerat. Hörde att vi kan gå en runda däråt vid nåt annat tillfälle men nu hade vi varit länge i skogen så inte idag.

Åkte hem, lämnade Jenna och sen hem till mitt ensamma hemma. Är faktiskt van att ha sällskap av Basse.

Hämtade Jenna när det var dags för eftermiddagsrunda. Hade tur Susannes affär var öppen så vi fick godis och umgänge. Träffade dessutom ett par människor som ville prata med oss.

I morgon ska vi hitta på nåt annat. ännu okänt vad. Hoppas Basses tass mår bra så vi blir full flock.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards