wilmablogghund

Alla inlägg den 29 april 2020

Av Wilma Border collie - 29 april 2020 17:50

Perfekt dag detta. Inledde som vanligt med att hämta Basse och en massa skoj morgonbus.

Var hemma ett tag så hörde vi att det var dags för längre runda och inte nog med det vi skulle vara FULL FLOCK alltså äntligen få hämta Jenna!!

 

Vi hamnade hemma hos Basse för matte begrep att vi ville leka efterosm vi inte sets på flera veckor. Hon utan tidsuppfattning påstår att det är två dagar, men hon har som vanligt alldeles fel.

 

Kollade om det hänt nåt spännade sen i morse, hade det inte.

 

Springa och leka tillsammans hela flocken det är grejer det. Måste ta igen allt som vi förlorat under skilsmässan.

 

Snart mycket snart så kommer dom och då............. Jenna och Basse var på Basses speciella dyinpackningsplats och skötte pälsarna.

 

Ha! Det gick att lura dom igen!! När de närmade sej så flög jag upp och anföll. Superskoj lek detta.

 

Sen sprang vi massor, flockspring det är grejer det.

 

Bra Jenna! Hon är en smart hund och gjorde som jag la sej och passade på Basse som dybadat igen. Sen flög hon snabbt upp när han var nära.

 

Här var det ytterst nära att jag åkte i sjön. Basse gjorde sitt bästa för att knuffa i mej men lyckades inte.

 

Försökte förklara att vattnet här stinker, men det luktar utsökt enligt både Basse och Jenna. Fast just då badade bara Basse.

 

Lekte mer, ingen vet när vi får chansen igen så det är bäst att passa på.

 

Sen drog vi, hade inte tid att vänta på den långsamma människan. Fanns viktiga saker att göra.

 

När matte behagade komma efter några dagar så låg jag på bryggan och spanade på de andra två.

 

Basse lekte Kungen av den öde ön och Jenna badade.

 

Provade jag också, men det räcker med att blöta tassarna och dricka. Vattnet behöver bli varmare innan jag funderar på mer bad.

 

Lekte ännu mer, vi kan aldrig leka för mycket och roligt har vi hela tiden.

 

Basse ansåg att det var dags för en omgång av Hunden på täppan och bara väntade på att jag eller Jenna skulle utmana honom.

 

Jenna antog utmaningen och Basse fick springa fort och mycket för att komma undan.

 

Bäst att ge Jenna en och annan hjälpande tass så jag hängde på jag också. Basse hade det inte lätt jagad av oss båda.

 

Vissa blev varma av jakten och behövde bada igen. Basse försökte övertala Jenna att hänga med till öde ön, men det ville hon inte.

 

Mer lek och Basse skriker inte på hjälp fast det ser ut som det. Vi hade baar så där väldigt skoj som bara vi kan ha.

 

När jag hämtar Basse på morgonen så ser jag ofta Harar där. Trevliga djur för de lämnar en massa alldeles utsökta pluttar. Vi städade noga bort alla, mycket gott och mättade lite i vår utsvultna tillvaro.


  Så var det dags för dragkamp igen. Jenna är den enda hund jag känner som kan skälla fast hon har nåt i munnen. Jag kollade på lite avstånd. Men så glömde vi alldeles allt om pinne och eventuell domare vilket syns i slutet av den korta filmsnutten.

 

Bakom grenen är Svan, det var honom vi fått syn på. Himla oartig typ som svor åt oss fast han får simma i våran sjö.

 

Basse han vakatade sin sjö med pinne i munnen. Antar at han tänkte ha den att försvara sej med. Men Svan bara simmade vidare medan han väste en massa fula ord mot oss. Vadå, tre trevliga hundar som bara vill umgås??

 

Jenna bättrade på sin dydoft genom att rulla i högar som Svan eller möjligen Gås hade lämnat. Har hört rykten om att hennes matte tvingade henne till dusch senare idag. Vadå, pälsvård på hög nivå.

Lämnade sjön och fortsatte att leka på våran bra lekplats.

 

Ytterst korkad fråga så klart vi vill leka med bollarna. Se till att kasta dom omgående!!

 

Massor med skoj hade vi med. Bytte med varandra och hade väldigt skoj. Men sen påstod matte att vi verkade trötta alla tre och vi hade lekt väldigt länge så det var dags att åka hem igen.

Lämnade Jenna, hörde att nu tar det massor med månader eller om det var år innan vi ses igen. Korkat.

Jag och Basse somnade väldigt gott efter lite lunch.

På eftermiddagsrundan lyckades vi träffa Chihuahua DeeDee, mycket trevligt för det var ett tag sen sist.

I morgon har vi visst nåt uppdrag att fixa med säjer matte.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards