wilmablogghund

Alla inlägg den 12 april 2020

Av Wilma Border collie - 12 april 2020 17:54

Perfekt detta med det där som kallas påsk. Tredje dagen med hundträff, borde vara påsk varje dag året runt.

Efter den vanliga evighetslånga väntan så var det dags att åka.

 

Hej Basse så du tror att du ska ha MIN boll. Vänta du det där ska vi ta och ändra på.

 

Kom närmare, bara lite närmare räcker. Det är fullkomligt onödigt att du har bollen i munnen.

 

Så där en väl utförd tackling och bollen blev min. Basse tog den där kampgrejen istället. Han trodde säkert att han skulle kunna fresta mej med dragkamp och sen komma över bollen.

 

Matte trodde att HON av alla skulle vinna en dragkamp mot mej och Basse. Människor överskattar alltid sej själva.

 

Här ser ni den stolta vinnaren av dragkampen. Kändes bra att vinna över både matte och Basse.

 

Matte skulle ha en bild på Basse där han ser alldeles normal ut. Bra jobbat andra försöket och han blev bra.

 

Så nu kommer det kompisar. Jag pratade en del med Inez och Basse välkomnade lille Fido. Vi måste vara artiga mot alla som kommer.

 

Helt plötsligt var vi många, Inez, Fido, Tilly, Mikko och Kasper.. Bra desto fler desto roligare blir det.

   

Kom ännu fler så vi hade viktiga gruppdiskussioner. Benji och Kasper tror jag diskuterade vem som egentligen är störst, Benji vidhöll att han är det. Ja, ja bra med självförtroende. Vi andra pratade om andra viktiga saker.

 

Behövs polisinsats? Luna, Mikko och Basse höll på med nåt som jag var tvungen att kontrollera, men det var bara lek så jag hängde på den istället.

 

Springa med Tilly och Inez var skoj. Flockspring är en trevlig sysselsättning.

 

Kasper och Leonberger Bamse var överens om att de inte behövde diskutera storlek utan avhamdlade andra viktiga saker istället.

 

Vet inte riktigt hur Mikko och Luna lyckats trassla ihop sej, men de kom loss och fortsatte att röja med Tilly.

 

Basse och Gungun hade fullt upp med att förklara för Ann Marie att de behövde godiset hon hade mycket bättre än Kasper. Såg att de lyckades komma över ett par bitar. Vi måste ha en jämn tilldelning så inte svälten slår till.

 

Kasper och Billbo ägnade en massa tid åt att diskutera om de skulle leka. Är väl inget att diskutera, bara att leka tycker jag men de var lika trögstartade båda två.

 

Den där Benji är en tjuv, nästan värre än Kleptoman Leya som snor allt här hemma. Nu har han snott kampgrejen som jag ska ha.

 

Ser väl alla att den är för stor för honom. Fick kämpa rejält för att komma över den för han är snabb också.

 

Stackars Luna hon åker alltid i backen. Fast det är bara lek, tror hon tycker att det är ganska skoj.

 

Äsch! Den berömda kvarten är slut och alla utom Kassper har gått. Jag var övertygad om att nu skulle stackars Basse tvingas passa sitt hus och jag skulle hem till ensamheten.

Men idag var turen med oss, Bassehusse var tvungen att göra tråk så jag fick med mej Basse hem till mej. Precis som det ska vara.

Vi käkade lunch och sov gott ett tag.

Gick på eftermiddagsrunda, den var precis lika ödlsig som vanligt. Inte nån vi känner ute och ingte fanns det några som ville lära känna två ensamma hundar heller.




Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards