wilmablogghund

Alla inlägg den 24 april 2020

Av Wilma Border collie - 24 april 2020 18:05

Började mindre bra i morse. Gick till min bil för att jag skulle minsann åka och hämta Basse. Skulle jag inte alls enligt skitmatte, fick bara höra att Basse skulle komma sen. Alltså tråkrunda på morgonen.

Men sen kom faktiskt Basse så livet blev mycket bättre.

 

Hamnade vid sjön här hemma för enligt matte skulle vi träffa nån sen. Diskuterade vad vi skulle hitta på.

 

Perfekt matte trollade fram bollar till oss. Leka med såna är alltid skoj.

 

Fast Basse han trodde att han skulle ha båda och jagade mej för att försöka komma över den jag hade. Han hade ingen som helst framgång.

 

Äsch, jag behöver jobba mer på detta att kasta runt med bollen utan att den slår mej på nosen. Enligt matte beror det på att jag håller i snöret. Och?? Det är superbra att hålla i snöret för det blir bättre kast då.

 

Gick upp till parkeringen för det skulle komma nån som vi aldrig har träffat.

 

Träffade nån som heter Lotta som matte känt sen typ Dinousarierna fanns på jorden. Basse berättade att han är en mycket ensam hund som aldrig nånsin får mänskligt sällskap.

 

Jag berättade samma sak, fast Basse trodde att han hade nån slags ensamrätt på henne. Sen lyssnade vi på mänskligt tråkprat i flera månader. Vettigaste vi hörde var nånting om en gemensam skogsrunda och matte pratade om bra ställen som vi kan visa. Låter lovande bara att hoppas att de förvirrade människorna lyckas komma ihåg vad de bestämde.

När Lotta skulle åka funderade jag på att följa med, men så hörde jag att hon har minsann hundätande hästmonster så jag ångrade mej.

 

Skulle hitta på nåt mer enligt matte. Passerade där Moha och Troy bor men de var inte hemma.

 

Gick till hundbadet, brukar vara bra att leka här.

 

Basse han badade som vanligt massor, rena undret att han inte får köldskador.

 

Räcker med att doppa tassarna och dricka vatten, alldeles för aklt för mer. Men utanför bild så simmade Basse.

 

Lika bra att se till att han håller igång efter alla bad. Alltså lekte vi en massa skoj jaktlekar.

 

Bra Basse! Nu har han förstårr hur viktigt det är att inspektera bryggor. De var som vanligt i alldels utmärkt skick.

 

Just de här är skoj att springa fort på också. Det är flytbryggor så de både gungar och smäller när vi springer på dom. Bäst att passa på nu innan människornas badsäsong börjar.

 

Kollade av det där stället där människor byter om. Tänk det blommade ost där, städade bort allt, vet att den tiden snart är över.

 

Passade på att leka mera för matte pratade om att det var dags att gå hem igen. Dumheter det är aldrig dags för sånt.

Hem och käkade lunch och sov ett tag.

 

Eftermiddagsrunda,undrar om det kan hända nåt trevligt? Två ensamma och godissugna hundar.

 

Perfekt dörren till Susannes affär var öppen. Säkert endast av anledningen att vi skulle komma in och få godis och umgänge. Lyckades med båda delarna och matte hittade nåt som hon behövde också.

Gick en sväng men den var lika trist som alltid.

Så blev Basse hämtad av sin husse.

Men i morgon är det äntligen lördag. Ser framemot massor med lek och trevliga hunddiskussioner med en massa kompisar.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards