wilmablogghund

Alla inlägg den 22 april 2020

Av Wilma Border collie - 22 april 2020 18:11

Tråkmorgon igen, inget hämta Basse han är fortfarande sjukskriven för den där tassen. Må den bli bra snabbt nu så vi kan ha en massa skoj.

Hämtade Jenna och så blev vi skjutsade till en skog.

 

Trevligt här var det ett tag sen och sist var det jag och Basse så Jenna har inte varit här på väldigt länge. Tyvärr fick vi vara fångar ett tag för vägbommen var öppen och matte ville kolla att det var lugnt i skogen.

 

Som vanligt fanns det massor med spännade dofter. Rör sej mycket i den här skogen.

 

Så äntligen på fria tassar. De hade hållit på och grävt en massa diken efter vägen sen mitt senaste besök.

 

Här var det extra intressant, nån har kissat mot tallen och detta kräver mycket noggranna undersökningar. Diskuterade en del med Jenna men hon gav upp och skulle göra annat viktigt. Såg att hon hittade nåt att rulla sej i, men bara en doft så hon slapp hoten om att gå hem.

 

Kom till den vackra sjön. lugnt och stilla inga otrevliga stormar idag heller.

 

Nja inte är det badsäsong inte. Vattnet var kallt och gott att dricka och jag doppade tassarna.

 

Jenna hon anser att det alltid är badsäsong så hon försökte övertala mej. Nä, nä jag väntar allt ett tag till.

 

Gick vidare, kollade en massa och lekte en del.

 

Jenna hon fortsatte att prova alla badplatser, enligt henne var de i alldeles perfekt skick.

 

På den gamla stubben under vattnet så växer det nåt märkligt. Ser ut som stora gröna blåsor halvt genomskinliga och de största cirka 5 centimeter i diameter. Matte har aldrig sett nåt liknade förut.


 


Provade självklart båtarna, de var lika bra som alltid och gav självklart godis.

 

Jag och Jenna bestämde att vi skulle gå den här stigen, då kommer vi till andra vägar och det blir en bra runda.

 

Vi kollade en massa på ett hygge, om man använder nosen så finns det mycket spännande att upptäcka.

 

Nåt rörde sej inne i skogen, undrar vad det var? Matte tror att det var antingen Hälge eller Rådjur och de är visst lika asociala som Ekorrar. Alltså inget vi la energi på.

 

Spanade en del från ett bra ställe, men såg inget som var intressant.

 

Men så hittade Jenna såna där intressanta dofter. Hon var upptagen länge här med att nosa igenom ordentligt.

 

Fanns minsann här också. Matte är ganska övertygad om vad det är för doft vi hittade på flera ställen. Vi var upptagna länge med den.

 

Pust! Helt plötsligt var det varmt, väldigt varmt så vi beslutade oss för att slappa en stund i skuggan. Vi är inte vana vid att det är så här varmt och jag inser att jag nog behöver ta tag i att byta ut min päls nu.

 

Hade diverse diskussioner med matte i den här vägkorsningen. Hade jag fått bestämma så hade vi tagit vägen rakt fram. Den har jag inte gått sen jag och Jenna gjorde det i vintras, Men matte påstod att vi varit länge i skogen, det var för varmt och en massa andra fel.

 

Jaha fångar igen och där framme står min bil alltså dags att åka hem till våra respektive tråkhemma.

När jag skulle ut på eftermiddagsrunda så användes bilen igen, tyvärr inget hämta Jenna nu. Hamnade i Flen och drabbades av passa bilen en stund. Dötrist.

 

Men trösten var nära, jag fick minsann åka till min allra bästa Grisöronaffär. Shopping är aldrig fel.

 

Jadå det är lika gott lösgodis som vanligt. I dag behövde jag inte ens dela med mej utan snodde ett par bitar till bara mej.

 

Fick shoppa ett par goda ben och en påse med torkad lunga. Så självklart det extremt viktiga shoppinggodis, ingen shopping är fulländad utan det.

I morgon har jag i alla fall sällskap av Jenna och jag hoppas att Basses tass är okej också.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards