wilmablogghund

Alla inlägg den 17 april 2020

Av Wilma Border collie - 17 april 2020 17:45

Ingen bra morgon, hörde i går att Basse skulle jag hämta senare idag. Korkat, alltså blev jag blåst på morgonleken och fick gå en ensam runda. Fast jag träffade i alla fall Rocky.

Tillbaka inne så hörde jag att matte pratade i telefonen, brydde mej inte antog att det var mänskligt tråk.

Sen var det dags att hämta Jenna som blev besviken när inte Basse fanns i min bil. Då fick vi höra att Basse skulle vara hemma med sin husse idag. I går eftermiddag så hade han ont i en tass och han hade ont idag också så han skulle ta det lugnt.

Vi åkte och hörde bara att det skulle bli väldigt bra.

 

Titta!! Vi hittade minsann Västgötaspets Atle, nu skulle vi få leka med honom. Perfekt för det var ett tag sen vi sågs sist.

 

Vi skulle vara i den där stora fina ekhagen. Nu är vi på fria tassar så nu ska vi ha en massa skoj.

 

Bestämde oss för att vi skulle börja med att springa massor. Ingen av oss får springa så mycket och ofta som vi behöver. Enligt människorna slarvar vi med sanningen, gör vi absolut inte!

 

Atle bor nära den här superbra hagen så han hittar överallt. Fast det gör jag och Jenna också.

 

Ja, ja Atle var duktig och kom, men jag och Jenna kom också. Vi får väl nåt gott alla tre eller? Vi fick precis som det ska vara och det går åt massor av energi.

 

Så efter energipåfyllning så kan vi springa mera. Massor med skoj blev det. livet är som bäst när vi är en flock.

 

Nä nu springer inte jag längre. Förstår inte varför Jenna alltid ska dra ut i vattnet och Atle han hängde minsann på.

Drack lite men det är inte badtemperatur ännu.

 

Drog runt i en backe ett tag och kollade en massa viktigt plus att vi lekte. De känsliga människorna gnällde om kalla vindar, märkte inte vi som höll igång. Om de struntat i allt tråkprat och sprungit i stället hade de inte behövt gnälla.

 

Jaha så var det tydligen dags att bada igen. Visst hade vi sprungit massor men så varmt är det inte.

 

Jenna kämpade hårt för att få med Atle på dragkamp och till slut gick han med på det. De kämpade på bra medan jag käkade god bark från en annan pinne. Atle vann så Jenna förlorade den viktiga pinnen.

 

Lekte mer och lyckades få leta godis också. Vi hörde nämligen otrevliga saker om dags att gå till bilarna. Vi var faktiskt inte alls klara med allt.

 

Undrar om den där Ekorren................nä det såg tomt ut idag också. Vadå den satt där en gång för ett par år sen alltså borde den återkomma.

 

Så blev vi fångar men Atle visade att han minsann är lika bra som oss på att balansera på träd.

 

Jo vi kan också, men trädstammen rymde visst inte tre hundar samtidigt. Fast vi fick godis i alla fall, måste leta upp bättre trädstammar nästa gång vi träffar Atle.

 

Dags att säja hej då till Atle och hans matte och tacka för en trevlig träff. Hörde att vi ska träffas igen vid nåt bra tillfälle. Har många bra ställen att visa Atle.

Både jag och Jenna somnade när vi åkte hem, tog på krafterna att ha skoj.

Åkte hem till ensamheten, jag är van vid Bassesällskap.

När det blev dags för eftermiddagsrunda så hämtade jag Jenna. Hade tur så Susannes affär var öppen. Berättade att vi svälte och var otroligt ensamma. Fick både godis och umgänge, gick en ganska händelselös runda.

I morgon är det ÄNTLIGEN lördag, hoppas det kommer många kompisar och leker då.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards