wilmablogghund

Alla inlägg den 14 april 2020

Av Wilma Border collie - 14 april 2020 17:56

Tydligen slut på det där som människor kallar påsk. Hämtade Basse som vanligt och körde de vanliga rutinerna med en massa trevligt morgonbus.

Var hemma ett tag och enligt matte skulle Jenna hänga med, alltså äntligen full flock igen.

 

Detta blir toppen, vi har blivit skjutsade till ett av våra superbra ställen där vi kan springa och leka massor. Eftersom vi inte träffats och lekt på flera veckor var det lite akut. Hundträffen igår räknas inte i våran värld.

 

Vi har redan sprungit massor och nu är det bara att vänta på att de där två som hittat vatten kommer sen...............

 

Mycket skoj lek, flyga upp och anfalla dom. Sen flocksprang vi en massa.

 

Finns det vatten så ska man vara i det enligt de här två. Matte påstod att det stank och hotade med att de kunde få gå hem. Tror inte så mycket på de där hoten eftersom hon aldrig gör allvar av dom.

 

Här är det perfekt fö att springa massor och fort. Vi har inte fått springa rejält på många evigheter så det är bäst att passa på.

 

Jo man blir varm av att ha så här väldigt skoj som vi har, men det borde väl räcka med att dricka? Tydligen inte enligt badgalningarna.

 

Fortsatte med en massa viktiga saker. Leka och kolla en massa sånt där som bara vi hundar begriper.

 

Hoppsan Basse gick visst sönder. Undrar om vi lekte för hårt?

 

Ingen fara han lagade sej själv på rekordtid och anföll mej.

 

Nu börjar det bli vår på riktigt för gräset under de gamla ekarna börjar bli grönt. Vi hittade en del att äta och det var alldeles utsökt gott.

 

Sist gick det inte att gå här för det var alldeles för mycket vatten. Men nu hade det sjunkit så mycket att vi plaskade igenom det. Matte som har vattentäta kängor balanserade på tuvor. 

 

Nu kom vi till det där stället där Basse och Jenna inte har varit med. Länge sen jag var här så det var massor att kolla och undersöka. Struntade till och med i att leka ett tag.

 

Basse spanade från höga stenar. Bra med höjder för då ser man mer.

 

Jenna använde gamla fallna träd, funkar lika bra det. Vi hade tassarna överfulla länge där.


 

Gick tillbaka till de vanliga ställena. Kort filmsnutt men så här skoj har vi hela tiden när vi är full flock. Hundlivet är underbart.

 

Dags för skoj leken igen. De andra två har hittat sjön men snart så.........

 

Den livsfarliga Border collien anfaller de två oskyldiga badhundarrna.

 

Ha! Som om jag och Jenna skulle bli rädda för Basse!! Han är inget bra på att skrämmas, men det slutade med en massa skoj jaktlekar.

 

Förskräckligt vad tiden gick fort, matte påstår att vi varit borta ett par timmar, men det tror vi självklart inte på. Fast okej vi var ganska trötta av allt skoj.

 

Vad pratar du om? Fel plats i min bil?? Vet jag inget om jag är trött och tänker ligga här för övrigt har jag hört att du hotat Jenna och Basse med att gå hem ett par gånger. Spelar ingen roll att jag blockerar deras platser.

Fick flytta på mej så de fick plats, vi sov hela vägen hem.

Käkade lite lunch och sov igen när vi kom hem.

Hämtade Jenna för eftermiddagsrunda. Hade sån otrolig tur att Susannes affär var öppen så vi kunde komma över lite godis och mänskligt umgänge en stund.

I morgon är det bara jag och Basse men vi har visst saker att göra påstår matte.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards