wilmablogghund

Alla inlägg den 15 april 2020

Av Wilma Border collie - 15 april 2020 17:58

I dag hade matte korkade idéer. Fick höra att vi har haft massor att göra i väldigt många dagar så vi kunde ta det lite lugnt idag. Fullkomligt onödigt, vi ska alltid ha massor att göra.

Efter de vanliga morgonrutinerna så hamnade vi i alla fall i min bil.

 

Hamnade där kungen bor ibland. Insåg att det nog var bra för är vi här kan det följas av trevliga saker sen. Började med att kolla en massa nyheter. Många hundar hade det rört sej sen sist.

 

Basse han drömde om bad, men eftersom fångenskap i koppel gäller här så blev det inget sånt.

 

Jag kollade om de kunliga ekorroarna möjligen var hemma. Inte en endaste Ekorre nånstans, har inte träffat nån på många evigheter. Undrar var alla är.

 

Gick en sväng och kollade en massa viktiga hundsaker. Mycket spår efter andra hundar men vi träffade inte nån.

 

Och där slängde sej Basse i sjön. Jag nöjde mej med att dricka lite.

 

Efter bad är det viktigt att torka pälsen. Fungerade så där att rulla i mossan på en sten. Basse har en del kvar att lära.

 

Änder är tydligen lika asocila som Ekorrar. De vägrade umgås med Basse som bestämde sej för att de nog var hans nya kompisar.

Så skulle vi åka vidare.

 


Helt enligt plan hamnade vi i vår allra bästa Grisöronaffär. Basse var till och med snabbare än jag in.

 

Hm, han behöver gå kursen "tigga shoppinggodis" igen. Kasta sej in i affären och tro att man börjar med shoppinggodiset är fel ordning. Fast jag såg att han lyckades komma över nån bit.

 

Jag gjorde som jag brukar. Öppnade locket till en godislåda och plockade ut två bitar en till mej och en till Basse. Tänker inte lära honom hur man öppnar de locken.

 

Titta! Jag fick minsann också shoppinggodis fast vi inte var klara. Matte höll på med nån säck med käk som Basse ska ha. Fast både han och jag vet att han troligen inte kommer att få nån mat i alla fall.

 

Tur att det finns vatten att dricka här för hemma finns det inte nåt och om det händelsevis finns nångång så är detta mycket godare.

 

Nu ska vi ha shoppinggodis. Har shoppat en säck käk till Basse och några andra nödvändiga saker. Fick vårt godis helt enligt rutin.

Åkte hem, käkade lite lunch och sov.

 

Eftermiddagsrunda och vi har hamnat hemma hos Basse. Enligt matte behövde vi nog röra oss lite mer, det händer att hon fattar bra beslut.

 

Hörru eländiga Kleptoman!!! Den där bollen är min, lämna genast tillbaka den. Jag vet att Basse pratar alldeles för mycket med Kleptoman Leya.

 

Så klart jag lyckades återta det som tillhör mej. Har mina knep för att överlista Basse.

 

Fanns faktiskt ytterligare en så Basse lekte med den.

 

Bara för att retas så sprang jag en massa med en frisbee också. Fast jag lånade ut den till Basse sen.

 

Matte höll på med fjantbilder på björek som har fått musöron. Undrar vad mössen öron gör på en björk?? Människor kallar saker för mycket märkligt ibland.

 

Någon tar sej friheter. Tro at det går att gräva ner min boll och gömma den utan att jag märker det.

 

Jag märkte minsann vad som hände och motade effektivt bort Basse. Mina tillhörigheter ska inte grävas ner.

 

Men ge dej! Du ska inte gräva ner den här heller! Behöver ha fler kurser med honom.

 

Jaha och där kommer Basse efter att ha varit spårlöst försvunnen några minuter.

 

Mycket blöt var han för han hade varit en sväng till sjön och badat. Visst det var varmt men inte så varmt att bad är nödvändigt

 

Detta räcker. Jag slappade i skuggan under ett träd en stund, för vi hade lekt massor.

 

Tog en omgång till med en massa lek och spring innan matte påstod att vi skulle hem för hon hade tråk att göra. Fullkomligt onödigt, vi kunde ha roat oss länge till.

I morgon är vi full flock igen, mycket trevligt och vi ska visst i väg och göra nåt. Hur som helst blir det säkert bra eftersom vi är alla tre och då är det alltid skoj.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards