wilmablogghund

Alla inlägg den 10 april 2020

Av Wilma Border collie - 10 april 2020 17:46

Inget hämta Basse i morse fast det bara är fredag, var ganska besviken på morgonrundan men sen påminde matte om att det faktiskt skulle vara hundträff. Alltså gick jag hem och vaktade dörren, viktig syssla för hon kan säkert glömma att ta med mej.

 

Hej Basse! Verkligen på tiden vi har inte setts sen i går och det är alldeles för länge sen. Nu ska vi hitta på nåt i väntan på att det kommer fler kompisar.

 

Hittade bollen så först planerade jag att vakta den, men sen blev det jakt i stället.

 

Perfekt Basse har fått en bädd ovanpå den där svalkande hundkojan. Mycket bra spaningsplats jag hade bra överblick över mycket. Denna ska jag använda igen.

 

Dragkamp det är grejer det. Vi hade en mycket lång sån och jag vann!!

 

Struntar i dragkamper och sånt för nu kommer Moha och Troy. Mycket roligare att prata och umgås med dom.

 

Troy berättade en del väldigt roliga saker för mej. Men det stannar mellan oss vad det var. Även vi hundar behöver ha privatliv.

 

Moha var mest intresserad av att passa sin matte. Basse försökte nämligen umgås med henne och Moha berättade att det var inte alls tillåtet.

 

Mikko kom också. Trevligt att vi i alla fall blir några hundar fast det inte ens är lördag.

 

Så trodde vi att vi skulle hälsa ytterligare nån hund välkommen. Men det var Moha och Troyhusse som kom, ja ja han var precis lika välkommen han. Vi gör ingen skillnad på människor och hundar.

Vicki och hennes kompis Pudeln som den där dementa matte glömt namnet på kom också. Perfekt nu är vi en flock.

 Hade massor med viktiga saker att diskutera.

 

Så där Tilly också, nu blir det fart för hon älskar att springa med oss.

 

Massor med skoj flockspring blev det. Men jag vet inte om Tilly tyckte att Mikko var för snabb eftersom det ser ut som om hon tänker bita benet av honom. Kan meddela att han har alla fyra benen i behåll.

 

Detta är livet, massor med skoj spring och lek hela tiden. Så här ska det alltid vara.

 

Den där frisbeen som Basse hade på förra bilden tog jag självklart hand om. Den verkade skoj så det var bättre att jag hade den.

 

Äsch strunt i frisbeen leka med Tilly är nog ännu bättre. Vi hade väldigt skoj en stund.

 

Hörru Basse jag struntar i att du hittade den här prylen först. Jag har bestämt att jag ska ha den så du kan ta och släppa. Han är envis, lär sej aldrig att saker tillhör mej, fast fördelen är att det blir skoj dragkamper.

 

Helt plötsligt så la sej Mohamatte i och påstod att vi kunde leka med nåt annat. Vadå det var vår skoj leksak. Att det egenligen var en grej till en stol är väl oväsentligt.

Sen kom tråket, den där kvarten var slut. Människorna pratade om att vi hade lekt länge, men de ska skickas på kurs i tidsuppfattning allihopa.

 

Perfekt jag slapp ensamhet och elände. För Basse skulle hänga med hem till mej, hans husse skulle göra en massa tråk. Väldigt skönt att ha sällskap och slippa ensamheten.

Slappade och åt på varsitt tuggben. Gick på eftermiddagsrunda men det var en sån där trist händelselös igen. Dött och övergivet. Fast vi var och pratade med Rottis Helgas husse för min bil behöver få sommarskor.

I morgon kommer det säkert ännu fler kompisar så det blir mera skoj.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards