wilmablogghund

Alla inlägg den 18 april 2020

Av Wilma Border collie - 18 april 2020 18:02

Så blev det lördag igen. Som vanligt var det många månader sen sist och så fick jag vänta i ytterligare några veckor efter morgonrundan innan det var dags att åka.

När vi kom fram så hann matte bara öppna bildörren sen satt Basse i knäet på henne och pussades. Tydligen var vi extremt efterlängtade.

 

Titta här, jag var minsann saknad! Så klart vi träffades inte i går, vilket var en fullkomligt onödig skilsmässa. Basse berättade att hans tass var bra igen, det där onda försvann snabbt.

 

Diskuterade vad vi skulle hitta på innan det började komma kompisar. Vi hade massor att ta igen.

 

Leka naturligtvis. Jag hittade den där bra kampgrejen och kastade runt med den och Basse hittade en slaktad kudde.

Men varför leka med två saker?


 

Dragkamp är skoj, väldigt skoj. Fast jag uppskattar faktiskt inte slutet på just denna filmsnutt.

 

Strunt i dragkamper för nu kommer ett ehlt gäng kompisar. Moha, Troy, Rick, Jenna och Inez nu ska vi ha en massa skoj alla tillsammans.

 

Ännu flera så nu gäller det att leka, mingla och ha massor med skoj. Den där kvarten går ju alltid alldeles för fort.

 

Sankt Bernhards Bosse kom. Var ett tag sen sist och han har blivit ännu större, Moha och Troy var mycket imponerade av honom och även Inez.

 

Nu gäller det att hålla sej framme för det verkar som Bassehusse har nåt till oss. Som vanligt så svälter vi på grund av matbrist hemma.

 

Styrkta av lite godis så kunde vi fortsätta att leka och umgås.

 

Självklart så hade vi en massa viktiga samtal också. Det är tur att människorna inte vet vad vi pratar om, men det är väldigt viktiga hundsaker.

 

Dalmatiner Tilly hade massor att berätta för Mikko som lyssnade mycket intresserat.

 

Jag och Basse körde en ny dragkamp och den här vann jag faktiskt.

 

Minglade runt en massa och kollade vad de andra gjorde. Alla roade sej och hade en massa skoj, alltså precis som det ska vara.

 

Bäst att ta en vända och kolla så människorna sköter sej också. De ska hålla avstånd på grund av det där viruset och faktiskt så sköter de det alldeles utmärkt.

 

Äsch då, Basse var artig och följde en del kompisar till deras bilar. Av nån outgrundlig anledning gjorde matte fånge av honom och gick åt fel håll. Tyvärr visade det sej att han skulle passa sitt hus och jag skulle hem till ensamheten.

Somnade när jag kom hem,drömde om allt trevligt som hänt.

Så var det dags för eftermiddagsrunda.

 

Trevligt för jag hamnade hos Moha och Troy på campingen eftersom matte skulle lämna nåt till deras människor. Dessutom kom Basse förbi, han var ute och rastade Anne. Pratade med honom en stund.

 

Moha och Troy har en and, mycket skoj sån. Den lät så roligt när jag bet i den.

 

Nä du Troy den här anden är inte alls din, jag har bestämt att den är min. Bara det att jag fick inte alls ta den med mej. Blev bestulen av människorna, de borde anmälas.

Hem igen och nu ska jag vila så jag orkar med morgondagen för då är det dags för kompisar igen.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards