wilmablogghund

Alla inlägg den 5 april 2020

Av Wilma Border collie - 5 april 2020 17:53

Väntade som vanligt alldeles för länge efter morgonrundan innan det var dags. Borde vara hundträff direkt på morgonen om jag fick bestämma.

 

Men snabba på! Jag hörde minsann att du pratade i telefonen och sa att vi skulle släppa ut Basse. Han har varit inlåst i flera veckor!

 

Så Basse är räddad från sin passa tråkhuset tillvaro. Och Moha, Troy och Mikko har kommit, blir bra detta.

 

Så kom Jenna också, hon började med sånt där tokspring tillsammans med Basse.

 

Nu gäller det att vara både uppmärksam och snabb. Jennamatte tänker kasta en pinne och den vill vi ha allihopa.

 

Snabba var vi allihopa men Jenna var snabbast av alla så hon vann den denna omgång. Ja, ja kommer fler tillfällen så förr eller senare vinner jag.

 

Vad är väl en pinne när bollen finns? Hittade den och bestämde mej för att vakta den.

 

Leonberger Bamse och Troy hade inte träffats förut. De blev kompisar och Troy han gillar alla hundar som har långa ben så Bamse blev en favorit.

 

Bassehusse har kommit tillbaka och han har minsann godis säjer ryktet, nu gäller det att hålla sej framme. Fanns godis så vi fick mer välbehövlig energi.

 

Energitillskott innebär mer ork att ha skoj så jag, Tilly, Basse och Billbo hade en massa skoj.

 

Bara det att Basse lyckades hitta Bollen. Den skulle jag ha, blev en massa jakt och Billbo var snäll och hjälpyte mej med att jaga Basse. Bra när man kan samarbeta.

 

Så kampen är över och jag vann, nu är den min igen. Fast det är egentligen bra när nån snor den eftersom det blir så mycket skoj jaktlekar.

 

Nädå Tilly jag tänker inte alls ta Mikko ifrån dej. Kollar bara vad ni gör, är inte så farligt som det ser ut. Bara en del av en skoj lek. Vi är alltid vänner även om det kan se brutalt ut ibland.

 

Som här, jag och Tilly kollar vem som är snabbast och Basse försöker hinna ifatt oss.

 

Gungun kom och hon fick inte utträtta vad hon skulle utan att Moha och Troy skulle inspektera.

 

Jenna försökte förklara för matte att Basse var godissugen. Fast matte gick inte på den enkla det var nog Jenna som var mest sugen.

 

Det verkar vara en massa på gång där borta. Bäst att kolla vad som händer. Var en massa skoj lekar på gång igen, såna får inte missas.

 

Leka, leka och leka ännu mera. Så här ska det vara varje dag om vi hundar får bestämma.

 

Jo vi vet att du har en välfylld godisficka, kan vi svältande hundar få lite? Blev utdelning så vi orkade med mera skoj.

 

Tog ett flockspring med min egen lilla flock. För vem vet när vi får chansen igen? Enligt matte dröjer det bara ett par dagar men vi vet hur opålitliga människor är.

 

Så hade den skoj kvarten gått. Men titta detta ser väldigt bra ut. Basse är koppelfånge men han får gå åt rätt håll.

 

Perfekt! Basse skulle minsann få hänga med hem till mej idag också.

Käkade lite lunch och sen sov vi gott ett par timmar.

Eftermiddagsrundan var trist, träffade varken hundar eller människor.

I morgon är det en vanlig Bassedag och enligt matte har vi en del att greja med då.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards