wilmablogghund

Alla inlägg den 4 april 2020

Av Wilma Border collie - 4 april 2020 18:01

Så blev det äntligen lördag igen. Vaktade dörren i massor med timmar som vanligt innan det behagade matte att se till att skjutsa mej.

 

Hej Basse ÄNTLIGEN! Det ska inte vara såna här korkade skilsmässor.

 

Basse berättade väldigt roliga saker för mej, sånt där som bara vi hundar förstår.

 

Tro inte att du ska vinna! Jag tänker inte ge mej, men Basse var envis. Den här prylen är bra för den håller till skillnad från alla pinnar som bara går sönder.

 

Så klart jag vann. mina superkrafter klarar inte Basse.

 

Så började det komma fler kompisar. Moha och Troy kom för de var tillbaka i sin husvagn igen. Snart mycket snart så ska de bo där för sommaren och då kan vi ta trevliga skogsrundor tillsammans.

 

Troy glömde att han är kär i mej och utsåg gamla tant Chess till dagens kärlek. Fast det hade han inget för men det är nog så att Chess snart blir dömd till vistelse i det berömda Hormonhäxefängelset.

 

Vi blev ganska många hundar i dag också. Perfekt för det var massor med lek och en massa trevliga diskussioner.

 

Jenna kom, mycket trevligt för det var många evigheter sen vi träffades. Så kom fina Fred också.

 

Hoppsan vad hände? Har lille Troy lyckats kasta Dalmatiner Tilly i backen. Bra jobbat!!

 

Var bara nån lek så jag och Tilly underhöll Mikko en stund. Syns att han ansåg att vi var väldigt roliga.

 

Kopplade av en stund med lite hundyoga. Bakbenen uppåt sträck är en bra position och stärker mina muskler så jag kan springa ännu snabbare.

 

Så där hundyoga är stärkande så nu ska jag jaga Basse en stund. Han behöver jagas ofta och mycket.

 

Våra människor är duktiga på att sköta sej. På grund av den där Corona som ställer till en massa elände så ska de hålla avstånd även ute. Tycker de sköter sej bra. Tur att vi hundar får vara hur nära vi vill.

 

Jag var godissugen och det var Jenna också. Nu gäller det att övertala matte så hon fattar att vi behöver mer energi. Vi fick så vi skulle orka leka mer.

 

Frasse, Chess och Basse var och tiggde framgångsrikt av Chesshusse. Bra när människorna fattar att vi behöver saker att äta ofta.

 

Alla har fått mer energi så vi kunde fortsätta med allt skoj. Det gäller att passa på för vem vet när vi träffas igen?

 

Basse han fick sällskap i sin fyrhjulingslåda av Jennas människovalp. De var ute och åkte en sväng. Jag föredrar att ligga i den och få massage.

 

Alltså vi har fortfarande en massa skoj, men de eländiga människorna börjar fånga hundar och släpa dom till bilarna. Bara undrar när de ska lära sej att vi behöver leka mer än en kvart. De påstår att vi håller på länge men vi hundar vet minsann att de ljuger.

 

Under kan ske! Bassehusse skulle jobba med nåt och tänk Basse skulle få följa med hem till mej. Precis som det ska vara.

Hemma så käkade vi lite och sen somnade vi gott ett tag.

Gick på eftermiddagsrunda och hade tur och träffade några människor vi känner som förstod att vi lider ständig brist på umgänge.

I morgon är det söndag och nya kompisar, tror det blir ännu en mycket bra dag.




Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards