wilmablogghund

Alla inlägg den 13 april 2020

Av Wilma Border collie - 13 april 2020 17:38

Det är bra med det här som kallas för påsk av människorna. Det var nämligen dags för hundträff för fjärde dagen i rad. Vidhåller att det borde vara sån här påsk varje dag.

 

Nu är det bråttom för jag ser att det minsann redan har kommit hundar. Jag tänker inte missa en sekund av nåt skoj. Den långsamma människan har jag inte tid att vänta på.

 

Hej Moha och Troy med matte, jo det är så att jag är väldigt hungrig. Finns det möjligen nån godissmula till mej??

Det fanns så jag undgick svältdöden precis då.

 

Så kom valpen Luna också. Hon har inte varit med på länge, sist var hon liten och nu börjar hon vara en stor hund.

 

Men vad hände? Ena sekunden sken solen och sen började det både snöa och hagla. Hörde att människorna pratade om aprilväder.

 

Ännu bättre! Jenna kom minsann henne har jag inte sett på alldeles för lång tid och samtidigt kom Fred också. Hade nämligen hört att människorna pratade om att det kanske inte skulle komma så många i dag.

 

Så där ja, Rick, Inez och Mikko också. Bra vi blir ett stort gäng idag också.

 

Så där ett rejält flockspring är aldrig fel. Detta skulle alla hundar prova, det är så roligt. Desto fler vi är desto roligare är det.

 

Moha och Troy skulle släpas hem av sin matte. Men då kom Kasper han hade tydligen lyckats vakna efter att ha varit alldels utslagen i går.

 

Fred fick nåt hjärnsläpp och bestämde sej för att Kasper det var nog det allra vackraste han sett.

 

Kasper hade det inte lätt med Fred som följde honom som en skugga och Jenna som i somras bestämde sej för att Kasper var en ko som skulle vallas.

 

Så är det väldigt viktigt att ha koll på människorna också. Någon kan stoppa en hand i fickan  och det kan innebära att vi som ständigt svälter får nån smula att äta.

 

Mesta tiden ägnade vi åt sånt här, en massa spring och lek. Gäller att passa på och skoj har vi hela tiden.

 

Jenna hittade en pinne och letade efter nån att ha dragkamp med. Men jag tror inte att hon hittade nån hund som hade tid. Det får hon och Basse ägna sej åt.

 

Nä du Tilly, jag har fått jobba hårt för att befria bollen från din mun så nu kan du glömma den. Jag tänker minsann ligga här och vakta den.

 

Som vanligt gick tiden för fort och de klena människorna pratade om att de frös av de iskalla vindarna. De kunde prova flockspring så skulle de hålla sej varma.

Men positivt, jag fick minsann med mej Basse när jag skulle åka hem. Såg till att få ett par godissmulor av Ann Marie så vi skulle orka ta oss in i min bil.

Hemma så somnade vi och enligt matte så snarkade vi i otakt. Hon ljuger vi snarkar aldrig!

Var ute på eftermiddagsrunda men den var lika ödslig idag.

I morgon blir det en bra dag för då är det ÄNTLIGEN dags för full flock igen! Verkligen på tiden var många månader sen sist och med tur får vi åka till ett bra ställe.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards