wilmablogghund

Alla inlägg den 19 april 2020

Av Wilma Border collie - 19 april 2020 17:54

Vanliga morgonrutinerna med att vänta i flera veckor på att få komma i väg och träffa mina vänner.

 

Basse väntade självklart på mej, vi har inte setts sen igår. Jag snodde åt mej den där skoj kampleksaken.

 

Efter en dragkamp som jag vann så hade vi en rejäl jakt. Basse var övertygad om att den var hans.

 

Ta den då, men tro inte att du vunnit den för jag la den bara på backen. Kommer fler tillfällen till bra kamper med den.

 

Struntar i dragkamper för nu kommer det äntligen fler kompisar. Bäst att möta dom.

 

Flera på en gång Chess, Jenna, Mikko, Fido och Inez. Mycket trevligt vi blir et bra gäng i dag också.

 

Så där Gungun och Tilly också. De där bilarna som syns är inte våra utan tillhör Jennas människovalp.

 

Vi minglade runt, hade mycket att prata om och självklart en massa lek också.

 

Rick och Tilly ägnade sej åt en brottningsmatch. Vet inte vem som vann eftersom jag just då var upptagen med andra viktiga saker.

 

Jag hade hittat bollen så den var jag tvungen att vakta. Vet att både Tilly och Mikko väldigt gärna vill komma över den.

 

Fast jag var minsann bevakad. Både Chess och Mikko hade stenkoll på om jag skulle brista i upmärksamhet möjligen.

Så klart jag inte gjorde. Men sen var jag med de andra och lekte en massa också. Fast va det blev det bara suddbilder eftersom klantmatte pillat på inställningarna.

  Jenna och Basse får aldrig nånsin springa och leka tillsammans påstod de så de körde med vilda jakter. Jag vet minsann att vid väldigt sällsynta tillfällen så får de leka och springa en massa.

Så gick tiden för fort igen för helt plötsligt så började kompisar försvinna till sina hemma igen.

 

Jag kom på att jag skulle leka med den där frisbeen. Basse hade samma plan, men tro inte att jag släppte den inte.

 

Förklarade för lille Fido att den är min, bara min precis som allt annat jag kommer över.

 

Han och Basse gick iväg och brottades i stället. Bra gjort av Fido att lyckas slänga Basse i backen eller om det var så att Basse slängde sej själv i backen.

 

Kom på att brottning är skoj så jag gav mej in i leken. Lät Basse och Fido tro att de lyckats brotta ner mej. Hände flera gånger och de var så stolta.

 

Så hade Basse kurs med Fido i hur man bäst gräver groper i det där däcket. Han var en mycket uppmärksam elev.

För övrigt är däcket en superbra plats om det blir sån där ovädershetta.


 

Sprang en massa med dom också. Fido är så liten men  han skymtar bakom Basses svans. Så hörde vi det där otrevliga om att dags att åka hem.

Trodde att Basse skulle dömas till ensamhet i sitt hus och jag i mitt.

 

Titta! Precis som det ska vara, idag fick Basse hänga med hem till mej ett tag eftersom hans husse jobbade. Kändes väldigt bra, vi käkade lite och sen sov vi gott ett tag.

Fast innan det var dags för eftermiddagsrunda så blev Basse hämtad. 

Gick en ensam runda utan att träffa nån.

 

Passerade hos Rottis Helga, hon berättade för matte att hon svälte och döden var nära förestående. Väldig tur att det fanns lite godis kvar i fickan så Helga överlevde i alla fall en liten stund till.

Gick hem till tråkhemma.

I morgon så är det hela flocken och enligt matte så har vi saker att göra, blir förhoppningsvis en mycket bra dag.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards