wilmablogghund

Alla inlägg den 3 april 2020

Av Wilma Border collie - 3 april 2020 17:47

Vaknade i morse och när matte var klar med sitt skulle jag ut. Helt inställd på att åka och hämta Basse och ha skoj morgonbus.

Kom ut världen var vit för det hade snöat i natt. Dessutom var det glashalt överallt eftersom det frusit på det regn som kom igår. Inte nog med det, jag skulle inte alls åka och hämta Basse. Tydligen lyssnade jag inte ordentligt i går för Bassehusse är ledig idag så Basse skulle vara hemma. Halkade runt på en kortare morgonrunda.

 

Ska på en längre runda. Men hämta Jenna då? Nä inte det heller, hennes matte är ledig idag. Människor kan hålla sej på sina jobb så jag får ha min flock samlad. Inte var det tal om att åka nånstans heller, blåste fortfarande massor.

 

Äsch! Ska det bara vara jag och min skugga idag? Enligt matte så går inte världen under om jag är ensam en dag. Undrar vad den eremiten vet om det? Jag behöver mina kompisar!!

 

Gick i kanten av Tråkskogen, träd har visst trillat överallt och en stor tall hade lagt sej där. Matte säjer att vi måste kolla  en massa på min Sörmlandsledsetapp nästa vecka.

 

Kollade om det hände nåt på Heden, gjorde det inte. Tänkte att jag kanske skulle se nån kompis, men det var övergivet.

 

På en del ställen var det fortfarande såna där isgator så jag fick inte ens kolla om det rörde sej i Ekorrskogen. Enligt matte för halt på den sidan.

 

Om jag vill leka med bollen jag fick i present? Mycket korkad fråga, eftersom du inte skaffat fram kompisar till mej så se till att kasta den.

 

Den är skoj den här nya bollen. Lekte mycket med den.

 

Om jag ligger här och vaktar den så kanske det dyker upp nån trevlig hund som tror att det går att låna den. Brukar vara ett säkert sätt på hundträffarna. Vaktade, men ingen kom och matte pratade om iskalla vindar så vi skulle vidare. Lekte lite mer i brist på bättre sysselsättning.

 

Länge sen jag inspekterade den här bryggan. Den var i perfekt skick.

 

Undrar om?? Jo trädstammen gav godis precis som den ska göra när jag balanserar på den.

 

Gick vidare, hittade spår av andra hundar men träffade inte nån. Vid Terras stuga så kollade jag mitt bra spanställe. Kanske att den där Ekorren som brukar bo där skulle vilja umgås. Fanns ingen Ekorre hemma, undrar om den blåste bort i stormen?

 

I bland har det hänt att det växt godis här, men det var länge sen. I dag var turen med mej för det fanns.

 

Här fattar jag ett mycket bra beslut. Jag bestämde att vi skulle gå genom Tråkskogen tillbaka, var ganska länge sen jag gick den vägen.

 

Äntligen ser jag nån jag känner. Sällskap en stund lär det bli.

 

Chess var ute och rastade sin husse. Pratade en del med henne sen pratade människorna tråk så jag höll på att somna.

 

Men matte sa åt mej att nu kommer det nån mer jag känner. Självklart sprang jag och kollade.

 

Titta vilket fynd! Jag hittade minsann Labrador Alice, helt plötsligt var Tråkskogen väldigt trevlig.

 

Hoppsan, Chess fick nåt hjärnsläpp och trodde att hon var hane. Alice är nämligen dömd till fångenskap i Hormonhäxefängelset nu.

 

Perfekt jag får sällskap med Alice. Så underbart att slippa vara en ensam hund. Visst Alice har lite ensidiga intressen just nu typ leta spår av hanar och berätta mycket och ofta att hon minsann vill träffa alla snygga hanar.

 

Vi lekte i alla fall en del ovanför skidbacken. Just då hade Alice släppt intresset för att ragga hanar.

 

Jag berättade på Alicehusse att det är väldigt lönande att stå på bord, såna ger godis. Försökte få Alice att komma på samma sak men då var det bara hanar i huvudet på henne.

 

Fortsatte och sen blev det fångenskap för vi närmade oss gator och ställen där det kan vara en massa människor.

Sa hej då till Alice, får se när jag träffar henne nu. Kan ta tid med tanke på hennes fängelsevistelse.

Gick hem och sov. Saknade fortfarande min flock.

Ut på eftermiddagsrunda, bra sån för jag tog mej in i Susannes affär, fick godis och medlidande i min ensamhet. Dessutom träffade jag Chihuahua DeeDee. Gick en sväng och mötte några människor jag känner.

I morgon är det lördag och då hoppas jag att det kommer många kompisar som jag kan ha skoj med.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards