wilmablogghund

Alla inlägg den 25 oktober 2020

Av Wilma Border collie - 25 oktober 2020 17:55

Människor ägnar sej åt nåt korkat påhitt med att ställa om klockor. Jag som har stenkoll på tiden visste minsann exkat när det gått flera veckor sen morgonrundan och det var dags att åka.

Inte alls sa skitmatte du får vänte en timme/vecka till. Fullkomligt onödigt enligt mej och matte har också åsikter om detta hittepå med tiden.

 

Äntligen! Basse kom och mötte mej precis som det ska vara. Vi har inte setts sen i går och det var som vanligt alldeles för länge sen.

 

Lekte självklart massor, bäst att passa på.

 

Begriper inte varför jag kallas för Rugguggla. Jag råkar ha mängder med väldigt tjock päls och den har gjort sitt för säsongen. Tar lite tid bara att bli av med den.

 

Väntade länge på kompisar men så dök Rozzo upp. Mycket trevligt.

 

Jag och Basse körde en lång dragkamp med den där kampgrejen. Mycket skoj och jag vann.

 

Provade att ha dragkamp med Rozzomatte, hade en del hjälp av Basse och Rozzo utsåg sej till domare.

 

Vann igen, jag är oslagbar när jag är på det humöret.

 

Nu så flera Mikko, Gungun och Labrador Alice. Bra vi blir flera hundar i dag också.

 

Mikko och Alice hade nån viktig brottningsmatch, jag vet inte vem som vann för jag var upptagen med annat just då.

 

Jo Alicematte du förstår vi har en massa planer och för att orka med dom så behöver vi godis. Alice har uppfostrat sin matte bra för vi fick godis.

 

Provade att ha dragkamp med Mikko. Basse utsåg sej först till domrae. Bra med en sån så blir det inget tjafs om vem som vann.

 

Jag vann, kanske berodde det på att Basse glömde att döma och i stället försökte hjälpa mej att dra. Fast det var i min päls han försökte dra.

 

Rozzo är ung och har massor att lära sej, men nu har han lärt sej att det lönar sej att stå på bordet för då får man godis.

 

Stackars Gungun hon gick runt och berättade för alla människor att hon aldrig får mat hemma. Det är som bekant inte nån av oss som får så det är tur att det går att tigga en och annan bit hos människorna.

 

Lekte mer, vi har så skoj med all lek och allt mingel och viktiga hundsamtal.

 

Fast Basse han anser fortfarande att det är dålig service att det inte finns vatten i plaskdammen. Men enligt människorna tar det många månader innan det är dags att fylla den igen.

 

Mer lek nu hade vi hittat två frisbee att roa oss med ett tag.

 

Så kom lilla valpen Soya förbi på sitt första besök. Hon bor där mina gmala vänner Teddy och Freya bodde förut, men de vandrade över regnbågsbron.

 

Vi lärde Soya hur man kan flockspringa det är en skoj och viktig hundkunskap. Hon är bara sex månader så hon har massor att lära sej. Blev bara ett snabbt besök för henne idag.

 

Titta Tilly har kommit! Hon har suttit i Hormonhäxefängelset men nu var hon utsläppt från det igen. Superglad över att äntligen få träffa oss andra igen.

 

Vi lekte massor och mer skoj flockspring blev det. Så här ska vi helst ha det varje dag med en massa kompisar och skoj.

 

Va? Dumheter, kan väl hända att alla åkt till sina hemma. Men varför ska Basse passa sitt hus och jag åka hem? Vi är faktiskt inte säkra på att vi är klara med allt skoj än. Tyvärr så vann matte.

Hem käkade lunch och sov.

Gick på eftermiddagsrunda, hade sån tur att Susannes affär var öppen fast den egentligen var stängd. Jag lyckades bjuda mej på godis och umgänge.

I morgon så ska vi till ett ställe där vi inte varit på massor med månader, blir säkert en bra dag.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards