wilmablogghund

Alla inlägg den 22 oktober 2020

Av Wilma Border collie - 22 oktober 2020 17:54

I går när Basse åkte hem så vet jag att jag hörde att jag skulle hämta honom idag.

Men när det var dags för min morgonrunda skulle jag inte alls hämta honom. Tydligen skulle han hänga med sin husse idag. Jag måste skaffa mej åtkomst till mattes mobil så jag kan ringa, svara och läsa sms.

Inte skulle Jenna med heller, elände. Som om inte det räckte så föll det dessutom svampvatten ute.


 

Skulle en sväng i skogen, just då hade nedfallet nästan upphört.

 

Gick runt och kollade, skogen var dötrist. Jag vill ha min Flock eller andra kompisar detta är inget skoj alls.

 

De Svarta trumpetsvamparna lever och det hade fötts några nya på ett ställe. Men de är få och små får se om de hinner bli vuxna.

 

Hörru skogen är tråkig! Inga kompisar, dåligt med svamp och inte ens nån Ekorre att prata med.

 

Nä nu vill jag inte vara i skogen längre för det faller mer svampvatten och jag tänker inte få en massa svåra skador. Vet att matte vägrar skjutsa mej för intensivvård.

Fick faktiskt gå till min bil för vi skulle åka och göra nåt.

 

Titta shopping! Om jag har tur kanske jag träffar nån annan shoppande hund 

 

Godis, men vad ska jag ha det till? Snodde en lösgodisbit, det är mycket bättre att vara minst två som shoppar så vi kan dela på det jag plockar ut.

 

Leksaker............nä vad ska jag ha det till? Jag har i alla fall ingen kompis att dela dom med. Har nog slutat leka tror jag.

 

La mej på golvet för att visa hur eländigt mitt liv är. Tänkte att om jag låg har och deppade kanske det skulle hända nåt bra. Gjorde det inte och det var inte ens ajg som skulle shoppa utan marsvinen som skulle ha nåt.

 

Ja jag är djupt deprimerad men jag blir faktiskt lite, med betoning på lite, gladare av shoppinggodis. Kändes som dagens absoluta höjdpunkt.

Åkte hem och fortsatte att deppa.

 

Eftermiddagsrunda. Hoppades på att möta nån hund jag känner. Matte hade tagit med en av mina bollar, jo kan väl leka med den då.

 

Det är skoj att kasta runt med bollen. Hade hoppats på att det skulle passera nån hund som ville leka med mej men inte det inte.

 

Filma när jag lekar med bollen? Nä det kan du glömma jag tänker ligga här och deppa och snutta på snöret.

 

Varierade mej genom att prova en massa olika stenar. De är bra för de ger godis och det finns massor av såna här bra godisstenar. Fördrev lite tid med det.

 

Funderade på om jag skulle prova kyrkogårdsmuren, men nä den såg inget bra ut.

 

Valde en bänk i stället, det är bra bänkar för de ger godis. Fortfarande alldeles ödsligt såg varken hundar eller människor.

 

Titta en hund!! Vi brukar mötas i bland men har bara hälsat nångång. Mycket trevligt att få prata med en annan hund en stund. Livet kändes genast lite bättre.

 

Nästan hemma och jag hade planer. Försökte avvika för om jag kommer in genom den där röda dörren som syns då är jag i källaren till Jennas hus och jag kanske skulle kunna ta mej in hos henne. Kände minsann att Jenna hade rört sej där. Men jag lyckades aldrig , matte vägrade, jag var koppelfånge och inte har jag nyckel heller.

Släpades hem och fortsatte att deppa.

Men i morgon är det i alla fall jag och Jenna. Basse ska hänga med sin husse men jag och Jenna kan säkert hitta på nåt trevligt tillsammans.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards