wilmablogghund

Alla inlägg den 1 oktober 2020

Av Wilma Border collie - 1 oktober 2020 17:56

Vanliga morgonrutinen med att hämta Basse.

Men han är inte dum, för han gick direkt till min bil och tittade på bagaget.

 

Han hade bestämt att han skulle ha tag på den där skoj kampleksaken. Snabbt som attan så snodde han åt sej den.

 

Glöm att du ska ha ensamrätt på den, den är precis lika mycket min! Vi hade en lång och mycket skoj dragkamp.

Sen skulle vi åka hem. Hoppet vaknade för matte stannade vid stugorna. Hade möjligen Terra lyckats ta sej tillbaka till oss? Nä så väl var det inte, bara matte som grejde med nåt.

Var hemma ett tag innan vi skulle till skogen. Inte skulle Jenna med idag, elände det är mycket roligare att vara hela Flocken.

 

Framme i skogen. Vi lekte en del och grejade med viktiga hundsaker, finns alltid massor att göra.

 

De där Svarta trumpetsvamparna som hade vaknat för ett par veckor sen hade dött. De hade både torkat och möglat. Andra gången i år det händer, matte börjar tro att det inte kommer några alls.

 

Går det inte att jobba som svamphund så kan vi i alla fall leka. Hade massor med skoj ett tag.

 

Hittade en björk som blommade med sån där smarrig lammpaté. Vi städade den väldigt noga, inte bra om nån annan hund passerar och märker att det kan finnas blommande träd här.

 

Nu börjar den här tiden när Basse blir ett med naturen. När allt börjar bli brunt och visset då är han väldigt svår att upptäcka.

 

Provade en oprövad sten, bra sten för den gav godis.

 

Basse gjorde amma sak men han besteg ett mindre berg. Jodå det gav godis det också.

 

Matte höll på med sånt här tråk, ta bilder på svävande vattendrippar. Fast de svävar inte alls de sitter på ett spindelnät.


Vi grejade med en massa viktiga hundsaker ett tag och lekte lite mer. Sen påstod matte att vi skulle gå till bilen för vi skulle åka och göra nåt.

 

Basse kom på var vi skulle så här började han berätta för matte att 80 innebär att man ska köra 160 och inte alls bromsa in från 100. Enligt honom var det extremt bråttom.

 

Äsch! Vi är lurade! Vi har passat ICAs parkering i flera månader. Tänkte inte prata med matte när hon behagade återkomma.

 

Vi var inte lurade, men jag vet faktiskt inte om jag vill gå in här. Sist då amputerades mina tassar. Tänk om det var såna korkade påhitt igen? Men så klart jag hade Basse med mej som livvakt så jag skulle säkert klara mej undan tortyr.

 

I balnd missuppfattar Basse saker. Han var övertygad om att han skulle ha shoppinggodis för att orka shoppa. Enligt matte var det inte ens vi som skulle shoppa det var annat som behövdes till katterna bland annat.

 

Kollade runt en massa. Hade vi fått som vi vill hade vi shoppat massor. Men de där platta sakerna som syns vid min nos ville vi ha. Fick faktiskt köpa såna och lite annat.

 

Grisöronaffären har supergott vatten. Bäst att passa på att dricka för hemma får vi sällan eller aldrig nåt att dricka.

 

Äntligen dags för det viktiga shoppinggodiset. Det är allitd alldels utsökt godis som vi får efter avklarad shopping.

Åkte hem, åt de där nya godisgrejerna vi köpte. Mycket goda ska köpa fler såna nästa gång.

Slappade medan matte gjorde massor med tråk.

Trist eftermiddagsrunda.

Men i morgon är det Jenna igen, får se vad vi hittar på för i en del skogar kan vi inte vara eftersom de börjat jaga där.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards