wilmablogghund

Alla inlägg den 18 oktober 2020

Av Wilma Border collie - 18 oktober 2020 18:00

Jag och Basse hade en trevlig kväll i går. Vi spelade lite aktivitetsspel, hade intressanta hunddiskussioner och en del annat. Gick en kvällsrunda innan det blev natt.

Basse funderade på att sova hos matte trots att jag varnat honom för hennes extrema nattliv. Men eftersom matte vann kampen om täcket så valde han att sova tillsammans med mej på golvet. Är lugnare än människan som inte är still många sekunder medan hon sover.

Blev morgon, vi gick en morgonrunda tyvärr kan vi inte leka på den eftersom vi måste vara koppelfångar. Hem, käkade frukost och pratade en del om dagens kommande hundträff.

 

Så där hemma hos Basse, nu är det bara att vänta på att det anländer kompisar.

 

Bäst att kolla om det hade hänt nåt viktigt under natten. Hittade baar lite goda harpluttar.

 

Inte för att det syntes nån frost nånstans men det hade tydligen varit kallt i natt för det var is på vattnet i våra vattenskålar.

 

Basse spanade men det var inga andra hundar på gång just då.

 

Ha! Jag hittade minsann min frisbee och den kan Basse glömma att han ska lägga tassarna på.

 

Tänk att han inte lyssnar på vad jag säjer. Blev många vilda jakter men jag lyckades behålla mitt byte hela tiden.

 

Nu så kommer dom ett gäng med efterlängtade kompisar, nu ska vi ha en massa skoj.

 

Bassehusse kom ut så Basse och Gungun berättade att de var väldigt godissugna. Matte som alltid ska förstöra allt påstod att Basse hade minsann käkat frukost hemma hos mej så han var inte alls så hungrig som han påstod.

 

Blev en massa skoj lek och trevligt mingel med många intressanta hundsamtal.

 

Här har jag, Mikko, Basse, Silla och Inez en diskussion om vad vi ska hitta på.

 

Flockspring blev det. Mer flockspring till alla hundar vi var så snabba att bara tre av oss fastnade på bild.

 

Provade att flockspringa med Rozzomatte också, men människor är inte lika snabba som oss hundar så det blev aldrig riktig fart.

 

Pudel Bella och Rozzo hade en massa skoj. Ja som vanligt hade vi alla väldigt trevligt. Vi höll i gång och människorna pratade om kall blsåt. Känsliga typer de där människorna.

 

Minglade runt och hade mer skoj och trevliga samtal. Alltså precis som en lyckad hundträff ska vara.

 

Äsch, alla har åkt och jag ska bara följa med Basse så han kan gå in och umgås med sin husse. Släppte in honom och hörde att vi ses i morgon.

Åkte hem och sov bort ett par timmar.

Trist eftermiddagsrunda, roligast var att jag träffade Jennas människovalp som ville umgås med mej.

I morgon då ska jag och Basse ÄNTLIGEN få åka till en av våra stora skogar då är det slut på Tråkveckan. Enligt matte så kommer det dessutom att vänta en överraskning om allt går som det ska.

Låter som om det blir en mycket bra dag i morgon.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards