wilmablogghund

Alla inlägg den 6 oktober 2020

Av Wilma Border collie - 6 oktober 2020 18:00

Åkte till Basse i morse. Men framme så blev allt fel. Jag blev kvar i bilen och matte försvann. Trodde att hon blivit virrigare än vanligt. Vadå glömma mej i bilen och inte gå till Basses hus, allt verkade synnerligen oroväckande.

 

Var inte så illa som jag trodde, bara nåt med Basses Får som skulle göras. De där Fåren ska visst jag och Basse inte bry oss om.

Hon kom tillbaka släppte mej ur bilen så jag kunde släppa ut Basse som sa att han väntat i många månader sen han hört att min bil kom.

Vi ägnade oss åt våra morgonrutiner med en massa skoj lek innan vi skulle hem till mej.

Sen skulle vi åka och göra nåt.

 

Hamnade i Engelska skogen för matte skulle byta från ett trasigt hänglås till ett som fungerar. Nu sitter rätt på plats, hoppas att inte detta också börjar krångla.

 

Jag och Basse trodde att vi skulle gå och kolla huset så vi tänkte ta den vägen. Men det var andra planer idag.

 

Vi skulle kolla en del här istället, var länge sen vi var i denna del av skogen.

 

Enligt matte är det vackert med höstdimma och Bäversjön var alldeles spegelblank.

 

Jag drack en del vatten, mycket gott. Men Basse han ansåg att han skulle bada, faktiskt så är badsäsongen slut sen länge i alla fall i min värld.

 

Matte kolade en massa tallar men de där Blomkålssvamparna som brukar växa där hade inte visat sej. Jag och Basse roade oss med dragkamper i stället. Hade mycket skoj.

 

Fortsatte för det fanns massor med mer viktigt att kolla. Basse har bara varit i den här delen nån enda gång så han hade verkligen fullt upp.

 

Men så kände jag doften och gick och kollade. Jodå de fanns och jag insåg att matte skulle bli väldigt glad.

Den som tittar riktigt noga kan skymta några svampar längst till höger bredvid de långa grässtråna.

 

Nu har de Svarta trumpetsvamparna vaknat. Ännu väldigt små men det finns massor. Jag fick mängder med beröm och god ost. Alltså precis som det ska vara. Dessa är nog vuxna lagom när det är slut på Tråkveckan.

 

Vi hade alldeles fullt upp hela tiden, massor att kolla.

 

Basse han trodde att Bävers hydda var hans privata pinnförråd. Talade om att det är inte alldeles säkert att Bäver vill ha sina pinnar stulna.

 

Inte får man försöka gräva sej in till Bäver heller. Nåt om att de inte ska störas.

 

Lyckades få med mej Basse sa att vi faktiskt hade en del annat att göra.

 

Han är skvatt galen i bland den där Basse. Jag hörde hur matte uttalade hemska hot om att han skulle få gå hem om han lyckades.

 

Ute i Bäversjön så var Vithajarna aktiva och Basse hade planer på att försöka fånge en eller flera därav mattes hot.

Men han lyckades aldrig.

 

Kom ut ur skogen och lekte en massa jaktlekar.

 

Jag hittade på en ny lek. Släpp inte upp Basse ur bäcken. Jätterolig var den, ska leka den flera gånger.

 

Jädrans! Han överlistade mej och kom upp. Blev en massa mer jaktlek i stället. Vi hade väldigt roligt, mer lek till alla hundar.

Sen skulle vi åka vidare. Perfekt planerat för precis när vi satt oss i min bil så började svampvattnet falla.


 


WOW!! Shopping i dag igen!! Sånt passar perfekt när svampvattnet faller.

 

Synnerligen korkad fråga. Vi ska shoppa såna här för de är alldeles utsökta, det vet vi sen vi provade dom förra gången vi var här.

 

Någon är inte ett dugg sugen på shoppinggodis, absolut inte.

Människorna bara grejade med nåt som krånglade. Vårt käk hade väldigt bra pris men nåt strulade med det så människorna grejade och grejade. 

Åkte hem och svampvattnet föll i enorma mängder.

Sov bort en massa tid.

Skulle enligt matte på eftermiddagsrunda, skulle vi inte alls. Vi har superblåsor. Släpades ut i nedfallet och ådrog oss svåra skador. Hade faktiskt behövt åka till veterinären för intensivvård, vilket vi självklart inte fick.

I morgon då är vi äntligen Flocken och tydligen ska vi göra nåt skoj. Tror det blir en mycket bra dag.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards