wilmablogghund

Alla inlägg den 20 oktober 2020

Av Wilma Border collie - 20 oktober 2020 17:55

Riktigt kallt i morse när jag skulle hämta Basse, enligt matte nästan 4 minus.

 

Ja ni ser ju klockan är strax efter halv åtta och gräset är vitt istället för grönt. Fast vi hade som vanligt massor med skoj.

Var hemma hos mej ett tag. Så skulle vi ut och åka och matte påstod att det skulle bli bra.

Svängde in på en väg och matte började förfölja en annan bil, märklig sysselsättning.

 

WOW! Vi hade förföljt Berner sennen Alice och hennes matte. Människorna hade bestämt att vi skulle träffas och så skulle Alice visa oss en av sina skogar.

 

Detta blir säkert jättebra. Alice stackarn sitter i Hormonhäxefängelset så hon var så glad att få sällskap.

 

Jag kollade en massa och Basse han lekte med Alice. Hon uppskattade verkligen att få träffa oss och slippa vara ensam.

 

In i skogen, alltid trevligt med nya skogar och detta var en fin skog.

 

Alicematte var och tittade efter några svampar som vägrade växa just där. Det är många som har vägrat växa i år.

 

Vi umgicks med Alice istället. Hade mycket att prata om för hon kan inte komma på de skoj hundträffarna nu så vi delade med oss av en del nyheter från dom. Men nedräkning av fängelsetiden pågår så det dröjer inte så väldigt länge innan hon får komma tillbaka igen.

 

Här borta skulle det med tur kunna finnas svamp.

 

Det fanns Svart trumpetsvamp. De vill knappt växa i år men här växte de. Syns ett par till höger om mej, jag jobbade alltså en hel del.

 

Jobbar man bra så kommer osten fram, nu var det jag som jobbade men jag delade med mej av osten till Basse och Alice för så klart de också behöver ha energi.

 

De är inte alldels enkla att upptäcka nu, tur att jag kan dom och har en bra nos.

 

Jag jobbade mer, bäst att passa på när tillfälle finns.

 

Basse han försökte fuska.Markera svampen i korgen och tro att osttuben magiskt skulle öppna sej. Tyvärr funkar inte det vilket han borde ha lärt sej men hoppet är det sista som lämnar hunden.

 

Jobbade inte bara utan kollade en massa annat också. Mycket trevlig skog detta. Bakom mej så brottas Basse och Alice.

 

Tar mycket energi att arbeta hårt som svamphund. Hittade en pinne med god bark så det stillade en del hunger i alla fall.

 

Perfekt Alicematte förstod piken så hon bjöd oss på utsökt godis. Precis vad vi behövde eftersom vi hade tassarna överfulla hela tiden.

 

Jag tycker faktiskt att jag har jobbat väldigt bra detta år när det knappt finns Svart trumpetsvamp.

 

Kollade mer i skogen. Hörde hur människorna pratade om att ett bra år då borde det finnas hur många arter som helst här. Typ en mycket bra jobbarskog när förhållandena är rätt.

 

Jaha dags att lämna den trevliga skogen för i dag då. Kom ut på ett annat ställe så vi hade mer att undersöka efter vägen.

 

Tillbaka vid bilarna så delade vi på en massa vatten. Blir törstiga av att ha en massa skoj och dessutom jobba på det.

Tackade Alice och hennes matte för en mycket trevlig tur i deras skog.

 

Matte fick Alicemattes svampar också så det blev en bra skvätt i korgen. Hörde att vi minsann ska få ut i skogen igen tillsammans. Hoppas vi för det är alltid skoj att vara flera hundar.

Åkte hem, käkade lunch och sov gott medan matte rensade all svamp.

Gick ut för eftermiddagsrunda. Vi hade inga som helst behov av att vistas ute eftersom det föll svampvatten. Fick en del skador som tog tid att få ordning på när vi äntligen kom in igen.

I morgon då är vi äntligen Flocken igen. Vi är lovade en annan skog där vi inte varit på väldigt länge så det blir säkert en mycket bra dag igen.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards