wilmablogghund

Alla inlägg den 10 oktober 2020

Av Wilma Border collie - 10 oktober 2020 18:01

Ni vet den där eländiga dagen i går utan kompisar.

När jag hade bloggat och käkat middag så kom matte på att jag skulle få testa nåt nytt. Hon grejade med nåt som jag sen skulle lukta på.

Jag luktade klickat kom och jag fick godis. Bara det att den där Kleptoman Leya insåg att det pågick nåt och godiset är minsann sånt som hon gillar.

 

Var lite (mycket) kaos en stund den där metallbehållaren innehåller doften och det andra är klickern. Jag skulle leta efter den på olika ställen. Det skulle Kleptoman Leya också ansåg hon eftersom hon gjorde allt för att komma över MITT godis. Matte hade nån plan på att ta bilder på mitt första försök med Nosework. Men med en galen Maine coon hängade i armarna eller försöka att kasta sej fram vid belöningen gav hon upp alla försök. Bortsett från den galna Kleptomanen så var det superskoj. Jag blev så trött att jag knappt orkade gå ut för sista kissen.

Har har hört att nästa gång ska vi göra detta där inte Kleptoman Leya kan lägga sej i.

Så blev det äntligen idag. Vanliga evighetsväntan innan det var dags att åka.

 

Titta vem som vandrade efter vägen och väntade på mej. Basse fick självklart lift, han slängde sej in i bilen och pussade matte en massa som tack för att hon såg till att skjutsa mej.

 

Nu ska vi minsann ta igen allt som vi missade i går. Både all lek och så självklart en massa att diskutera också.

 

Men såna här bilder borde inte visas. Behöver inte finnas bildbevis på att Basse ibland lyckas kasta mej i backen. Tänker att mina läsare kan tro att jag är en klen hund.

 

Nu kommer det fler, alltså måste vi ta emot dom som de artiga hundar vi är.

 

Berner Alice kom, mycket trevligt för vi har inte träffats sen i onsdags.

 

Corgiekillarna Junior och Fred kom. Mycket trevligt för dom har jag inte träffat på väldigt länge. Alltså mycket att prata om.

 

Jag undrar vad Basse egentligen sa till Junior eftersom han lipar åt honom. Hörde inte för jag var upptagen med nåt annat skoj just då.

 

Fred och Junior hade en människovalp med sej. Vi kom på att det var väldigt skoj att flockspringa med människovalp. En lek vi absolut ska upprepa vid fler tillfällen.

 

Så här ska det alltid vara ett gäng hundar och vi har massor med skoj. Både en massa lek och viktiga diskussioner om viktiga hundsaker.

 

Sigge hade en frisbee med sej, den snodde Basse. Har minsann sett att han och Kleptoman Leya har en massa tisslande och tasslande för sej här hemma. Tror hon lär ut sina bästa stöldknep. Junior gjorde allt för att få tag på Basse och komma över frisbeen.

 

Vi försökte hjälpa Junior att vinna kampen om frisbeen så Basse han fick springa massor för att försöka komma undan. Jag är bra på att överlista honom men i dag lyckades jag inte.

 

Så kom Jack också, honom har jag inte heller träffat på väldigt länge. Alltid trevligt att träffas igen.

Alla lekte och minglade runt mer. Men så började det falla svampvatten, mycket svampvatten. Människorna lyckades fatta kloka beslut om att det var dags att sluta för idag. Trodde att de förstod att vi utsattes för svåra skador, men det handlade visst om att de blev väldigt blöta-

 

Följde med Basse som skulle passa sitt hus tills hans husse kom hem igen. Tror Basse somnade ganska gott för vi hade haft massor med skoj.

 

Om den där långsamma människan kunde snabba på nån gång. Det öser ner svampvatten och jag har väldigt bråttom till min bil.

Tog tid hemma att se över alla skador som jag fått. Somnade och sov gott sen.

När det var dags för eftermiddagsrunda så föll det inget svampvatten så jag kunde gå min runda.

Träffade Susanne och hennes nya hund igen. Han blev väldigt glad när han såg mej. Till midsommar eller så har säkert den förvirrade lärt sej vad han heter.

Nu ska jag vila mej i form för i morgon är det kompisar igen. Ser fram emot en skoj söndag



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards