wilmablogghund

Alla inlägg den 9 oktober 2020

Av Wilma Border collie - 9 oktober 2020 18:05

När jag vaknade i morse så hoppades jag att saker skulle ha ändrat sej under natten. Men morgonrundan innebar inte alls att hämta Basse, nädå en ensam och trist sån blev det.

Så skulle jag till skogen, inte skulle jag hämta Basse då heller och Jenna var ledig, elände jag behöver min Flock.

 

Jaha det väntar jobb på Sörmlandsleden. Hade faktiskt behövt ha mina assistenter med mej, alltid beättre att vara fler hundar som kan kolla allt viktigt.

 

Undrar om bänkar ger godis? Var länge sen jag provade en sån. Jo den gav godis, lite tröst i min ensamma tillvaro.

 

Jaha dasskoll på gång. Men matte påstod att jag skulle hålla mej undan och inte försöka hoppa upp som jag brukar.

 

Detta skulle göras. Riva ett stort getingbo som gjort att ingen kunnat använda ena dasset på länge. Det var enormt men hälften rasade när matte lyfte på allt. Inga getingar kvar så nu är boet rivet och ingen idé att de försöker smygbygga här nästa år för matte påstår att hon kommer att kolla och vräka dom omgående.

 

Ska gå och kolla en massa andra viktiga saker. Som att allt är okej för vandrande hundar, matte skulle titta om några svampar hade vaknat.

 

Hm, det har fallit ganska mycket svampvatten men den lilla ån mellan sjöarna är fortfarande alldeles torr.

 

Svamp var det uselt med, inte bara uselt det var stendött inte ens flugsvampar fanns det. Men Spindel försökte använda korgen för att bygga nät. Matte vräkte Spindel och sa att han skulle bo i några buskar i stället.

 

Eländiga hundliv, jag är ensam inga kompisar och inte ens nån Ekorre vill visa sej. Satt och funderade över mitt fullkomligt bedrövliga liv.

 

Fortsatte kolla skogen alldeles övergivet överallt. Inga Ekorrar, inga svampar, inga andra hundar ingenting.

 

Men titta det finns hopp!! Sist jag var här så var det dammtorrt i den lilla ån även här, nu hade det kommit lite vatten. Kanske att hela ån har vatten nästa gång jag kommer.

 

Passerade skärmskyddet igen och kom på att jag hade glömt nåt viktigt.

 

Jag provade aldrig bordet och det är minsann superviktigt. Jag kunde ha missat en godisbit. Fick mitt godis och sen skulle vi till bilen för att åka hem igen.

Somnade och drömde om bättre tider.

 

Nu blir det spännande. I Susannes butik finns det en ny hund, vi har aldrig träffats så detta är första mötet.

 

Vi hälsade ordentlig på varandra och jag lät honom lukta på mej medan jag låtsades som om han inte fanns. Bäst att låta honom kolla mej i lugn och ro. Vet precis när det är läge att göra så. 

Den dementa matte har självklart glömt vad han heter men vi kom mycket bra överens. Han har bott på gatorna i nåt annat land innan han flyttade till Susanne för ett tag sen. Han har massor att lära sej och jag berättade om del viktigt som han behöver känna till.

 

Jodå den där tuben med lammpaté passade minsann. Detta är ju en mycket viktig hundkunskap som alla hundar bör kunna. Hörde att matte sa nåt om att nästa gång ska hon komma ihåg osttuben.

 

Så fick vi gott godis av Susanne också, precis som det ska vara. Insåg att vi kommer att bli bra kompisar, är alltid trevligt att lära känna nya hundar och jag vill ha en stor umgängeskrets.

I morgon då är det lördag så jag tänker leka, mingla och ha massor med skoj med förhoppningsvis många kompisar.

Behöver det verkligen efter denna dag.





Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards