wilmablogghund

Alla inlägg den 15 oktober 2020

Av Wilma Border collie - 15 oktober 2020 18:12

Hämtade Basse som vanligt i morse, lekte en del och grejade med viktiga hundsaker

Var hemma hos mej ett tag medan matte funderade på vad vi skulle göra.

 

Slutade med att matte bestämde att vi skulle gå till en av våra hemmaskogar där det är jaktfritt. Passerade vid campingen. Många intressnata dofter fanns det, hade passerat hundar som vi inte känner.

 

Hundbadet var väldigt längesen vi besökte. Kollade baara av det och inte blev vi befriade från fångenskapen heller eftersom det var en annan hund i närheten som inte verkade trevlig.

 

Spårvägen var också länge sen. Hade inte hänt nåt av värde efter sen. Hittade spår efter hundar vi känner men träffade inte nån.

 

Enligt matte är det inte höst, det är sommar för fortfarande så blommar blåklockorna. Fast det blåste iskalla vindar.

 

In i skogen och nu kunde vi vara på fria tassar. Mycket bättre och just här har vi inte varit på väldigt länge så vi hade mycket att göra.

 

Skogsagility var länge sen så det ägnade vi en del tid åt alltid skoj att flyga över fallna träd.

 

Här inne brukar det gå bra att spana Ekorre, kollade men det var alldeles dött. Inte minsta spår efter några trevliga Ekorrar inte.

 

Ut på ängen, jag ansåg att vi kunde leka lite trevliga jaktlekar men Basse hade andra planer.

 

Han ansåg att det var mycket viktigare att försöka jaga Sork. Nu hade han ingen som helst framgång för de höll sej borta. Antar att de är rädda om sitt liv.

 

Vi har faktiskt jobbat tillsammans och detta är en fullkomligt unik bild enligt matte eftersom vi ser normala ut båda två. Skitsnack vi ser alltid normala ut!!

 

De Svarta trumpetsvamparna hade överlevt frosten. Vi fick massor med beröm och självklart godis.

 

Jag kollade runt en del, var lönande.

 

Finns fler, inte alls så mycket som det brukar finnas och dessa behöver växa. Matte har lagt en massa löv över dom så kanske de klarar sej om det blir kallt på nätterna igen.

 

Vi firade med att ha en lång Pinnkamp, eller en vi hade flera eftersom det blev oavgjort hela tiden när pinnarna inte höll. Förstår inte varför det är så dålig kvalitet på dom.

 

Basse har fattat detta nu att det lönar sej att balansera på stubbar och sånt. Blev självklart godis.

 

Duktig Basse, han hittade Föränderlig tofsskivling alldeles på egen tass. Fast dessa var för gamla men självklart en massa beröm för väl utfört jobb.

 

Kollade mer i skogen men fanns inget av intresse.

 

Nu så jag har precis spelat Döda hunden och nu ska jag ha tag på Basse. Han ska inte tro att han kommer undan.

 

Ha ha ha jag fick minsann tag på dej och gnäll inte om att jag tuggar på din päls. Du tuggar alltid på min. Det är en väldigt skoj lek som jag uppfunnit och Basse går på det varje gång.

 

Jaha dags att gå hem igen, fast det blev en mycket bra skogsrunda. Hemma så somnade vi gott.

Vanlig händleselös eftermiddagsrunda.

När Basse blev hämtad så hörde jag otrevligheter, jag blir en mycket ensam hund i morgon. Inget sällskap alls, blir nog en dötrist dag.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards