wilmablogghund

Alla inlägg den 24 oktober 2020

Av Wilma Border collie - 24 oktober 2020 18:05

Så blev det äntligen lördag igen, de inträffar alldeles för sällan.

Väntade som vanligt alldeles för länge innan matte ansåg att det var dags att åka.

 

Hm, ingen Basse som mötte mej. Var är han? Tänk om han blivit hundnappad eller nåt annat hemskt?

 

Jag vet att Basse är inne i sitt hus. Kan du vara vänlig och öppna så han kommer ut?

 

Basse belv utsläppt, alltså vi har inte setts på flera år. Enligt matte två dagar men vi vet att det var många år sen sist.

Lekte massor, tänk så mycket som vi missat.

 

Vi var tvungna att pussas också och prata om massor med viktiga saker. Såna här skilsmässor är fullkomligt onödiga enligt oss.

 

Nu borde det vara dags för våra kompisar att komma. Vi spanade och spanade. Så såg vi nåt.

 

Både Sigge och Rozzo kom och samtidigt så passerade Smilla förbi. Henne har vi inte träffat på väldigt länge så det var trevligt att umgås en stund.

 

Labarador Alice och Golden Cinco kom. Trevligt för desto fler vi är desto roligare är det.

 

Blev en massa trevligt mingel där vi diskuterade alla viktiga hundsaker och planerade för skoj lekar.

 

Rozzomatte kastade nedfallna äpplen. Perfekt för vi  sprang efter  så det blev flockspring samtidigt.

 

Ja, ja Basse, Silla, Rozzo och Cinco kan väl leta då. Jag vann faktiskt och har redan hunnit ur bild med äpplet. Rekommenderar så här lek, den var väldigt skoj.

 

Mer kasta äpple på gång, bäst att hålla sej framme. Fast denna gång vann nån annan, men det behöver vi inte prata så mycket om.

 

Leonberger Peggy kom. Längesen sist så det var väldigt trevligt att träffas igen, hade massor att prata om.

 

Silla har inte träffat Peggy så hon var lite misstänksam först, men Peggy är en mycket trevlig hund så det gick bra.

  Dricka vatten i vattenskål är överskattat. Kolla Alice hon vet minsann att pölar med lervatten är mycket godare.

 

Mer springa och lek, alltså vi har alltid superskoj. Finns alltid nåt trevligt att hitta på.

 

Ha, ha Cinco tror att han ska ha frisbeen som Basse lyckades fånga. De kan glömma det både två för jag har planer.

 

Den är min, bara min och överlista Basse är jag expert på. Alltså tog jag det som tillhör mej.

 

Mer mingel och lek. Pratade lite med människorna också, måste hållas oss väl med dom om vi blir godissugna eller så.

 

Som här vi behöver energi och Rozzomatte har minsann en godispåse. Nu gäller det att försöka komma över nån bit. Jodå det räckte till oss allihopa som tur var.

 

Vi fick ny energi och kunde fortsätta med allt skoj ett tag till. Bäst att passa på för vem vet när människorna hittar på korkade saker så vi inte kan ses.

Det inträffade strax efter att denna bild togs. Nåt idiotiskt påhitt om dags att åka hem, sånt ska faktiskt vi hundar få avgöra själva.

 

En bild säjer mer en tusen ord heter det. Rozzo har inte en tanke på att åka hem inte. Han försökte växa fast i marken men hade tyvärr ingen framgång. Hans matte vann.

Hemma så somnade jag gott, matte påstår att jag snarkade, men det var säkert nån av hennes hörselhallucinationer. Har nämligen aldrig hört att jag snarkar.

Gick på en tråkig eftermiddagsrunda, hann bara vara hemma en liten stund så skulle matte ut. Tro inte att jag släppte ut henne själv inte.

På min gata så hittade jag Magnus som äger våran allra bästa Grisöronaffär, verkligen tur att jag tog mej ut. Tänkte att det säkert var nån specialleverans till mej. Men den turen hade jag inte, var bara en massa gurkor till mina marsvin.

I morgon ska jag träffa fler kompisar, blir alltså ytterligare en bra dag.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards