wilmablogghund

Alla inlägg den 12 oktober 2020

Av Wilma Border collie - 12 oktober 2020 18:15

I dag börjar ju eländiga Tråkveckan när alla mina bra skogar är fulle med jägare så de kan vi inte vara i.

Men den började i alla fall bra, ingen ensam morgonrunda utna jag fick åka och hämta Basse i morse. Perfekt med en massa trevligt morgonbus.

Var hemma ett tag och sen var det dags att hämta Jenna.

 

Perfekt Flocken är samlad och i brist på bra skogar så skulle vi leka hemma hos Basse. Går precis lika bra det.

Vi har inte setts sen i onsdags och det är minsann många månader sen.

 

Basse galen? Nä absolut inte, bara så lycklig över att vi är Flocken och kan röja loss rejält.

 

Körde en dragkamp med den skoj kampprylen. Jenna utsåg sej till domare för ingen av oss tänkte ge upp.

 

Vi ger oss INTE!! Jag tänker vinna och det tänker minsann Basse också.

 

Ingen uthållighet på domarna nu för tiden. Jenna tröttande på vår oändliga dragkamp och gick och käkade äpplen i stället.

 

Vet faktiskt inte vem av oss som vann, det har jag glömt. Men jag hittade en frisbee som jag ansåg att jag skulle ha. Basse skulle också ha den så det blev jakt.

 

Roliga leken leka död. Tänk att Basse går på det varje gång och ska återuppliva mej.

 

Så är det bara att flyga upp. Slutade med att vi ägnade oss åt en massa skoj flockspring istället. Vi ska alltid vara Flocken och ha så här skoj.

 

Så kom Ricki förbi och sa hej. Han var ute och rastade sin mnatte och ville umgås en stund. Sånt tackar vi aldrig nej till.

 

Egentligen skulle vi ha tagit en sväng i Basses skog men där var det så mycket människor att vi struntade i den. Kom på att vi skulle gå till sjön istället.

 

Längesen jag var vid sjön, var självklart tvungen att inspektera bryggan. Den var i alldeles utmärkt skick.

 

Vissa tror att det fortfarande är badsäsong. Fast Jenna nöjde sej med att doppa tassarna i dag. 

 

Provade jag också. Det var nästan för kallt men okej plaska lite i strandkanten gick. Märkligt nog så avstod även Basse från att simma idag.

 

Lekte en massa mer, bäst att passa på. Massor med skoj hade vi, jaktlekar och annat trevligt.

 

Syns knappt men jag och Jenna leker den roliga leken kasta Basse i backen. Det kan han behöva så ofta som han slänger mej i backen. Fast han var alltid uppe lika fort igen.

 

Äsch! Ingen som helst service längre. Det här trädet kan ha ostblommor, fanns inte minsta lilla knopp idag. Må det ha ändrat sej tills nästa gång.

Ungefär nu var det enligt matte dags att åka hem igen.

Lämnade Jenna och hemma så käkade vi lunch och somnade. tar på krafterna att ha en massa skoj.

Hämtade Jenna för eftermiddagsrunda, händelselös sån och dessutom hörde vi att vi ses inte i morgon det dröjer enda tills på onsdag. Bedrövligt!

Fast jag och Basse har visst en del att pyssla med i morgon.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards