wilmablogghund

Alla inlägg den 7 oktober 2020

Av Wilma Border collie - 7 oktober 2020 18:15

Bra dag detta.

Vanliga rutinerna med att hämta Basse och köra med en massa morgonbus.

Sen när det var dags för annat så behagade matte hämta Jenna. Verkligen på tiden vi har inte setts på flera år. Enligt mtte var det i fredags men vi vet att det var mycket längre sen.

 

Vi hamnade hemma hos Basse och matte hade tagit med alla skoj leksaker. Nu ska vi roa oss.

 

Våra frisbee kom också fram, jag hade en massa skoj med en sån.

 

Jenna lyckades lura av Basse kampleksaken. Den är väldigt rolig så jag förstår att hon ville ha den.

 

Men titta det kommer nån mer! Nu måste vi möta, desto fler vi är desto roligare.

 

Var Berner Alice som kom, mycket trevligt. Hon kollade noga in den stora bollen.

 

Jag hittade en apportbock. Väldigt skoj pryl att leka med, denna ska jag använda mycket och ofta.

 

Matte hade mer prylar med så Basse kollade om det fanns fler skoj leksaker men det var bara en massa annat märkligt.

 

Nä det är inte försök till tjufäktning med Berner Alice. Hon skulle prova ett täcke trodde människorna, det tänkte inte Alice.

De gav upp och insåg att det nog inte ens passade på henne.

 

Jag och Basse hade en lång och trevlig dragkamp, jag vann!!

 

Nu kommer det nån mer, det blir bättre och bättre detta. Ju större flock desto roligare blir det.

 

Var Labrador Alice som kom. Hon stackarn är Hormonhäxa och sitter alltså i eländiga Hormonhäxefängelset, men oss kan hon träffa.

 

Vi hade massor att prata om. har inte setts på länge. Alice tyckte att det var väldigt gtrevligt att få träffa andra hundar, ofta blir det ensamt i det där eländiga fängelset.

 

Det där täcket fick Labrador Alice prova och på henne passade det så hon fick det med sej hem. Hon provade ett par andra saker också som inte passade. Detta är också saker efter Frazze som vi fick alla leksaker efter, bättre att andra hundar kan använda det.

 

Snälla Berner Alice matte vi har haft massor med skoj så vi behöver energi, har du nåt? Jo vi fick lite gott godis så vi orkade fortsätta ha en massa skoj.

 

Vi lekte en massa mer med alla skoj leksaker och varandra, så här ska det vara Flocken samlad plus andra kompisar då är livet toppen.

 

Berner Alice gillade den där skoj saken man rullar runt på för då trillar det ut godis.

 

Va?? Åka hem?? Nä det är väl ändå fullkomligt onödigt vi som har så skoj. Tyvärr vann människorna.

Lämnade Jenna och åkte hem till mej. Sov ett par timmar.

 

Eftermiddagsrunda och vi har hamnat i skogen igen. Bara för att jag hittade de där Svarta trumpetsvamparna i går så skulle vi kolla ett ställe. Kanske att de vaknat här också.

 

De hade till mattes glädje vaknat här också. Svampvatten gör underverk.

 

Vissa var till och med stora. Kommer att bli bra framöver detta.

 

Jenna och Basse ägnade sej åt sina vanliga Pinnkamper. Fast de flesta blev oavgjorda eftersom det bara hittade pinnar av usel kvalitet.

 

Så fanns det ännu mer svampar. Massor med pyttesmå också så om ett tag blir det perfekt här.

 

Basse fick prova att lukta på en, han klarade det med glans. Lite mer svampvatten så kommer vi att kunna jobba ordentligt.

 

Mer svampvatten kom omgående så vi vill hem. Vi vill inte få en massa svåra skador, fick åka hem som tur var.

I morgon är det bara jag och Basse, men vi kommer visst att ha tassarna fulla.




Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards