wilmablogghund

Alla inlägg den 8 oktober 2020

Av Wilma Border collie - 8 oktober 2020 18:04

Vanliga morgonrutinerna med hämta Basse och leka en stund.

Hem och käkade frukost och funderade på vad vi skulle göra idag.

Matte sa att vi skulle kolla en skog där vi inte varit på länge. Nåt om att kanske att Svarta trumpetsvamparna hade vaknat där.

 

Bra detta blir alldeles perfekt. Sist jag var här så drog jag runt alldeles ensam medan jag höll tassarna för Basse som var hos vetten och blev opererad.

 

Vi passade självklart på att leka en massa, hade inte lekt på minst ett par timmar och det är alldeles för lång tid.

 

Matte hittade en Karl Johan medan vi var upptagna med en massa viktig lek. Tyvärr var den full med såna där krälade hyresgäster så den blev kvar i skogen.

 

Jaha och där försvann Basse, eller försvann jag hade stenkoll på var han var. Kan minsann jobba som Skvallerbytta jag också.

 

Han kom tillbaka från vad det nu var han ansåg vara så viktigt så vi kunde fortsätta med alla viktiga hundsaker.

 

Detta var enligt Basse mycket viktigt. Plocka bort en massa bark från ett gammalt dött träd. Jag provsmakade, men nä jag föredrar bark som legat i vatten den är mycket godare.

 

Svampvatten gör nytta! Minns knappt när jag såg vatten här senast och Basse hade en massa skoj i det. Jag nöjde mej med att provsmaka det. Mycket gott med lite smak av lera precis som det ska vara.

 

Nu börjar Trattkantarellerna vakna på allvar, men ännu är de alldeles för små för att plocka. Blir nog lagom när Tråkveckan är slut.

 

Gick vidare skulle kolla här för med tur skulle de Svarta trumpetsvamparna ha vaknat. Här har jag hittat så mycket att matte knappt höll på att få dom med sej.

 

Det var då det för i dag var det alldeles ödsligt fanns inga svampar alls här.

 

Vi körde lite skoj dragkamper istället, nåt ska vi roa oss med. Tyvärr blev det oavgjort hela tiden eftersom pinneländena vägrade hålla för våra käftar.

 

Passerade sjön så Basse funderade på om han skulle bada. Fast han insåg att badsäsongen nog är över för det räckte tydligen med att doppa tassarna.

 

Äntligen en gren med god bark, denna släpade jag upp från strandkanten så barken hade perfekt smak.

 

Ha! Jag vann över Basse, den här pinnen höll faktiskt!

 

Firade min vinst med att doppa tassarna i sjön. Men vattnet börjar vara väl kallt nu.

Så hade jag och Basse planer på en massa annat trevligt.

 

Äsch! Vi blev fångar. Nära skogen finns det ett hus där det bor en människa som aldrig slutar prata. Enligt matte rena mardrömmen att möta honom. Nu kom han och vi blev fångar. Människan tänkte hälsa varvid matte påstod att vi inte är pålitliga med andra människor!!!! Vi älskar faktiskt alla ,men hon försökte skrämmas varvid människan började en lång monolog om att det var ingen fara för han vet allt om hur man behandlar folkilskna kossor. Ursäkta men vi är två snälla hundar och knappast kossor. Blev ivägsläpade av matte  som helt plötsligt hade väldigt bråttom och vi hörde hur människan stod kvar och pratade om folkilskna kossor.

Gick till bilen för det var visst i alla fall dags att åka hem.

Käkade lunch och sov en stund.

Gick på eftermiddagsrunda.

 

Jag visade stort intresse vid en ek. Jodå där sitter det en alldeles enorm Oxtungsvamp. Tyvärr dålig mobilbild men kameran var hemma. Såna här Oxtungsvampar är sällsynta och växer bara på gamla ekar. Enligt matte ska hon ta en bättre bild bara kameran är med.

När Basse åkte hem så hörde jag otrevligheter. Han ska hänga med sin husse i morgon så jag blir ensam. Enligt matte går jag inte under av en dag med bara henne och vi har saker att göra. Tror det blir en pestdag jag.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards